» آرشیو اخبار » طلا در برابر دلار ترمز کشید
طلا در برابر دلار ترمز کشید

طلا در برابر دلار ترمز کشید

19 مهر 1401 6

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ثابت و نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای جلسه قبل بود، زیرا دلار قوی‌تر و چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ‌ها توسط فدرال رزرو آمریکا جذابیت دارایی‌های با بازده صفر را کاهش داد.

به گزارش گذارنیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و پنج دقیقه به وقت شرقی با ۳/۴ درصد کاهش به ۱۶۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰/۲ درصد کاهش به ۱۶۶۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت‌ها در روز دوشنبه ۱/۶ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش درصد یک روزه آنها از ۲۳ سپتامبر بود. شاخص دلار ۰/۲ درصد افزایش یافت و شمش قیمت دلار را برای افرادی که سایر ارزها را دارند گران‌تر کرد.

لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده در مورد نیاز به سیاست‌های پولی محدودکننده برای کاهش تورم روشن است اما مسیر و سرعت افزایش نرخ‌ها وابسته به داده‌ها خواهد بود زیرا بانک مرکزی بر اقتصاد و سیر تحول ریسک‌های داخلی و جهانی اقتصاد نظارت می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، افزایش نرخ‌بهره جذابیت برای دارایی را کاهش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی و کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، روز دوشنبه درباره خطر فزاینده رکود جهانی هشدار دادند و گفتند که تورم پس از حمله روسیه به اوکراین همچنان یک مشکل خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۹.۵۷ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۹۷.۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۱۷۶ دلار رسید.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×