» آرشیو اخبار » طلا بالای 1900 دلار است، اما برای چه مدت؟
طلا

طلا بالای 1900 دلار است، اما برای چه مدت؟

27 دی 1401 7

طلا طی ده هفته گذشته بیش از 300 دلار در هر اونس افزایش یافته است و تنها یک دوره کوتاه تثبیت در حدود 1800 دلار داشته است. اکنون طلا پس از رسیدن به سطح 1929 دلار در معاملات دیروز و قبل از بسته شدن روز با اندکی کاهش، بالای 1900 دلار باقی مانده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا طی ده هفته گذشته بیش از 300 دلار در هر اونس افزایش یافته است و تنها یک دوره کوتاه تثبیت در حدود 1800 دلار داشته است. اکنون طلا پس از رسیدن به سطح 1929 دلار در معاملات دیروز و قبل از بسته شدن روز با اندکی کاهش، بالای 1900 دلار باقی مانده است.

تحلیل روند قیمت طلا

در نمودار ساعتی، شاهد یک دوره تثبیت هستیم. نمودار ساعتی به طور واضح افزایش مستمر قیمت طلا به سطوح بالای 1900 دلار، و شرایط پیش از یک صعود کامل را نشان می‌دهد. این چنین روند قیمتی، می‌تواند برای تعیین سطوح مهم مقاومت و حمایت مورد استفاده قرار گیرد که نقش مهمی در تحلیل تکنیکال بازی می کنند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار قیمت طلا

 

«شاخص قدرت نسبی» (RSI) طلا همچنان در مقیاس روزانه در شرایط خرید بیش از حد (بالای 70.00) و در مقیاس ساعتی درست وسط (50.00) قرار دارد. با این تفاسیر، برخی از معامله‌گران ممکن است به دنبال افزایش قیمت طلا به سمت سطوح بالاتر و کانال 2000 دلار باشند، مگر اینکه فدرال رزرو آمریکا به دنبال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی خود در پایان ماه جاری باشد.

با انتشار آمارهایی که روز پنجشنبه منتشر شد، متوجه شدیم که تورم سالانه ایالات متحده در ماه دسامبر به 6.5 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده است. این آمار در حالی منتشر می‌شود که آمارها حاکی از ششمین ماه متوالی کاهش میزان تورم هستند. گرچه گاوهای نر طلا منتظر هستند که در نشست بعدی فدرال رزرو (31 ژانویه، 1 فوریه) میزان افزایش نرخ بهره در حد 25 واحد باقی بماند، اما سخنرانی‌های برخی از اعضای فدرال رزرو حاکی از آن است که احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره نیز دور از دسترس نیست.

قیمت طلا روز سه‌شنبه حوالی بالاترین سطح هشت ماهه خود در نوسان بود، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری از آمارهای اقتصادی هفته جاری بودند، و بر بروز هر گونه نشانه‌ای از رکود تمرکز داشتند. حجم معاملات فلز زرد نیز به دلیل تعطیلات ایالات متحده در روز دوشنبه محدود شد، اگرچه دلار بهبود اندکی را تجربه کرد.

بازارها منتظر آمارهای کلیدی تورم یورو و بریتانیا و همچنین آمارهای خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده هستند تا ارزیابی کنند که آیا بزرگترین اقتصادهای جهان به دلیل شرایط سخت پولی با کاهش بالقوه رشد اقتصادی مواجه هستند یا خیر.

نشست سیاست بانک مرکزی ژاپن در روز چهارشنبه پس از آنکه این بانک به طور غیرمنتظره‌ای در جلسه دسامبر خود لحن جنگ طلبانه‌ای داشت، و اکنون در کانون توجهات قرار گرفته است، این حرکت به شدت بر دلار تاثیر گذاشت و اندکی از قیمت کالاها حمایت کرد.

هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1918.14 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا تا ساعت 19:07 به وقت محلی (00:07 به وقت گرینویچ) با 0.1 درصد افزایش به 1920.95 دلار در هر اونس رسید.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : investing ، investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×