» آرشیو اخبار » طرح پیشنهادی آوه برای حمایت انحصاری از اثبات سهام اتریوم
طرح پیشنهادی آوه برای حمایت انحصاری از اثبات سهام اتریوم

طرح پیشنهادی آوه برای حمایت انحصاری از اثبات سهام اتریوم

28 مرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کشمکش جنگ بین دو اردوگاه اثبات کار و اثبات سهام اتریوم تشدید شده است و با وجود این بسیاری از پروتکل‌ها به دنبال تغییر انحصاری به نسخه اثبات سهام هستند و یکی از آنها آوه (Aave) است.

مرج همچنان یکی از برجسته ترین ارتقاها در چند وقت اخیر است. اما نظرات مخالف قوی هستند و متحدان زیادی به دست آورده‌اند.

مخالفان همچنان بر این امر اصرار دارند که اتریوم پس از تبدیل شدن به یک بلاکچین اثبات سهام (PoS) در ماه‌های آینده یک هارد فورک را تجربه خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

طرح پیشنهادی آوه

بر اساس آخرین طرح پیشنهادی آوه، اعضای DAO کنترل کننده پروتکل نقدینگی منبع باز – Aave DAO – قرار است بررسی کنند که آیا به سمت نسخه جدید شبکه اصلی اتریوم بروند و هرگونه نسخه فورک شده‌ای را که همچنان از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می کند را رد کنند.

به طور خلاصه پروتکل آوه در هر فورکی که از مرج ایجاد می‌شود بسته می‌شود.

متن این طرح به شرح ذیل می‌باشد:

یک اجماع کل از سوی سازندگان درگیر در توسعه پروتکل وجود دارد و غیرممکن است به طور موثر یک بازار آوه قابل دوام را در هر فورک اتریوم که دارای اجماع جایگزین (مانند اثبات کار) باشد، حفظ کند.

برای اطمینان از تداوم وجود پروتکل برای جامعه، Aave DAO باید سیگنال‌هایی را در نظر بگیرد که پروتکل آوه به شبکه اصلی اتریوم متعهد شود و تحت توافق اثبات سهام اجرا بشود.

طرح پیشنهادی آوه برای حمایت انحصاری از اثبات سهام اتریوم

طرفداران اثبات کار اتریوم

در حالی که این انتقال منجر به واگذاری وظایف به ولیدیتورها به جای ماینرها برای کاهش مصرف انرژی بلاکچین می‌شود، بسیاری از ماینرها از آن راضی نیستند.

رهبر مخالفان، چندلر گوئو (Chandler Guo)، ماینر معروف اتریوم چینی است که اکنون در حال سازماندهی همکاران خود برای حمایت از تلاش‌هایش و «نجات دادن آنها» از اجبار به توقف فعالیت‌هایشان است.

موسس جنجالی ترون، جاستین سان، و صرافی او Poloniex و همچنین پلتفرم مشتقات BitMEX از تلاش او حمایت می کنند.

در طرف دیگر اردوگاه، صادرکننده استیبل کوین Circle و همچنین شبکه غیرمتمرکز اوراکل بلاکچین Chainlink قرار دارند که از تغییر اتریوم به زنجیره اثبات سهام پشتیبانی می‌کند.

حساب توییتری جداسازی زنجیره پیشنهادی – EthereumPoW – نامه سرگشاده‌ای را در 10 آگوست (19 مرداد) منتشر کرد که در آن در مورد جزئیات توضیح داد که توکن جدید از قبل استخراج نخواهد شد و تورم وجود نخواهد داشت.

آنها «افراد برجسته» اتریوم را به سرکوب صدای ماینرها و وادار کردن دیگران به همکاری آسان متهم کردند.

این شرکت قصد دارد تا EIP-1559 را لغو کند و همچنین اثبات کار و مکانیسم اجماع ناکاموتو را در آینده پیش‌رو حفظ کند.

مترجم: سروش محمدی

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×