» آرشیو اخبار » طرح جدید ایلوویوم برای بازی‌های آینده خود
ایلوویوم

طرح جدید ایلوویوم برای بازی‌های آینده خود

10 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یکی از بنیانگذاران ایلوویوم (Illuvium)، طرح‌های نوینی را برای مدل جدید بازی‌های بلاکچینی این شرکت با علاقمندان به اشتراک می‌گذارد.

یکی از هم بنیانگذاران ایلوویوم می‌گوید که آنها تصمیم دارند تا مجموعه‌ای از بازی‌های بلاکچین متصل به یکدیگر بسازند و اکوسیستمی از عناوین به هم پیوسته‌ از چند بازی را تشکیل دهند که NFT ها را با هم به اشتراک می‌گذارند.

کایران وارویک (Kieran Warwick)، یکی از بنیان‌گذاران بازی بلاکچینی ایلوویوم، از نوع جدیدی از بازی پرده برداشته است که خود آن را بازی بلاکچینی با قابلیت همکاری (IBG) می‌خواند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وارویک در گفتگو با کوین تلگراف در زمان برگزاری رویداد توکن2049 (Token2049) در سنگاپور گفت که ایلوویوم سه بازی در حال ساخت دارد که زیربنای اقتصادی آن‌ها یکسان بوده و توسط یک توکن واحد (ILV) اداره شده و توسط بلاکچین به هم متصل می‌شوند. این قابلیت همکاری و اشتراک بین این بازی‌ها، آن‌ها را به یک تجربه تعاملی برای کاربر تبدیل می‌کند.

“ما در حال ساخت چیزی هستیم که قبلاً نه در جریان اصلی و نه در حوزه وب3 (Web3) هرگز انجام نشده است.”

IBG، اصطلاحیست که توسط ایلوویوم ابداع شده است. این عبارت بیانگر مجموعه‌ای از بازی‌های بلاکچینی است که به یکدیگر متصل شده‌اند و اکوسیستمی از عناوین به هم پیوسته را تشکیل می‌دهند که NFT، یک ارز رایج درون بازی و یا هر دو را با هم به اشتراک می‌گذارند.

وارویک می‌گوید که ایلوویوم قبل از هر چیز، یک بازی سرگرم‌کننده است. سنگ بنای این بازی لذت بردن بازیکنان آن است. در حالی که برخی بازی‌های دیگر، از مضامینی چون کسب درآمد (P2E) و جنبه‌های مربوط به توکن غیرقابل تعویض (NFT) در فضای گِیم-فای (GameFi) به عنوان مسیر پیشبرد پروژه‌های خود یاد می‌کنند.

او امیدوار است که تغییر مسیر بازی‌ها بتواند کلید جذب گیمرها از اکوسیستم بازی‌های جریان اصلی باشد.

“در ژانر بازی‌هایی که ما می‌سازیم، ممکن است تقریباً 500 میلیون نفر وجود داشته باشند که می‌توانیم آنها را به بازی خودمان وارد کنیم. آن‌ها به معنای واقعی کلمه متوجه نخواهند شد که در حال انجام یک بازی رمزنگاری هستند.”

ایلوویوم

برنامه ایلوویوم برای سه بازی آینده خود چیست؟

بازی اول یک بازی شهرسازی است. وارویک در مورد این بازی می‌گوید که ترکیبی از سیم سیتی (Sim City) و کلَش آف کلَنز (Clash of Clans) است که بازیکنان می‌توانند منابعی را برای استفاده در بازی دوم با نام اووِر وُرلد (Overworld) بسازند و استخراج کنند.

اوور ورلد بر کاوش و گرفتن موجوداتی به نام “ایلوویالز (Illuvials)” تمرکز می‌کند که وارویک آنها را با پوکمُن (Pokemon) مقایسه می‌کند. در بازی سوم که شبیه به عناوین عرصه نبرد آنلاین مانند دوتا (DOTA) یا تیم فایت تَکتیکس (Teamfight Tactics) است، می‌توان با این ایلوویال‌ها مبارزه کرد.

وارویک می‌گوید که ممکن است این مجموعه بازی‌ها به همین سه مورد ختم نشوند. همچنین اضافه کرد که ممکن است بخواهند “شش بازی دیگر را نیز بسازند.”

در این مرحله، ایلوویوم هنوز تاریخ انتشار رسمی ندارد، اما وارویک امیدوار است که در دو یا سه ماه آینده یک نسخه بتا داشته باشد، همچنین برنامه‌هایی برای انتشار روی موبایل، رایانه شخصی و مک دارد.

“من فکر می‌کنم که احتمالاً اوایل سال آینده، زمانی است که ما نسخه بتا را همراه با زیرساخت‌های لازم برای بازدهی مد نظر و تمام جنبه‌های مورد نیاز آن منتشر خواهیم کرد. اما این مسئله کاملاً تایید شده نیست.”

ایلوویوم توسط شرکت دائو ایلوویوم (Illuvium DAO) اداره می‌شود که یک سازمان مستقل غیرمتمرکز است. وارویک گفت که آنها در ابتدا قرار بود 350 میلیون دلار سرمایه در زمان صعودی بودن بازار جمع آوری کنند. اما در زمستان جاری ارزهای دیجیتال شاهد کاهش این عدد به میزان بین 10 تا 20 میلیون دلار بوده است.

وارویک همچنین فاش کرد که امسال مجدداً در فهرست ثروتمندان جوان استرالیایی فاینَنشال ریویو (Financial Review) قرار گرفته است. با این حال، شرایط بازار به این معناست که بیش از 1 میلیارد دلاری که او در سال گذشته به عنوان دارایی داشت، خاطره‌ای دور از دسترس است.

وارویک به این مسئله به شوخی اشاره‌ کرد. بدین صورت که این کاهش ارزش دارایی‌ها برای او یک نگرانی نیست، زیرا انگیزه اصلی او فقط ثروتمندتر شدن از برادرش، کین وارویک (Kain Warwick)، موسس سینتِکسیس (Synthetix) است که همچنین در سال 2022 در فهرست ثروتمندان جوان استرالیایی فایننشال ریویو قرار گرفت.

مترجم : محمدامین علی‌زاده
منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×