» آرشیو اخبار » طراحی سامانه هوشمند هویت توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
طراحی سامانه هوشمند هویت توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی

طراحی سامانه هوشمند هویت توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی

29 آبان 1401 5

سامانه تطبیق چهره و تشخیص هویت، محصولی بومی است که امکان تشخیص نفرات ناشناس و ثبت تردد آنها را میسر می کند.

به گزارش گذارنیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند یک سامانه هوشمند هویت از روی تصاویر چهره به صورت غیرتعاملیرا طراحی کنند.

به واسطه این سامانه، نیاز به همکاری افراد عبورکننده از جلوی دوربین وجود ندارد. این سامانه که توسط یک شرکت دانش بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تولید شده روی سرور نصب شده است و به تعدادی دوربین محیطی دسترسی دارد.

در صورت تردد افراد در زاویه دید دوربین، تصویر چهره آنها ثبت شده سپس در صورت شناس بودن و تعریف در بانک اطلاعاتی، هویت‌شان مشخص می شود. این سامانه تزریق عکس و ویدئو برای جستجو و تطبیق آن را در بانک اطلاعاتی دارا است. همچنین امکان تشخیص نفرات ناشناس و ثبت تردد آنها را میسر می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

از جمله کاربردهای این سامانه می توان به کنترل امنیتی اشاره کرد که امکان هشدار عبور یا حضور نفرات در اماکن حساس، ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، مرزها و غیره را فراهم می کند.

از دیگر مزایای آن حضور و غیاب کارکنان با دوربین‌های محیطی است که برای تایید حضور کارکنان در طول ساعت کاری با کنترل تردد در مواردی که حضور آنها شناور است کاربرد دارد.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×