» ارز دیجیتال » صنعت رمزارز دوباره جان می گیرد
توماس لی

صنعت رمزارز دوباره جان می گیرد

6 آذر 1401 5

«توماس لی» یکی از استراتژیست های برتر وال استریت و یکی از بنیانگذاران شرکت (Fundstrat Global Advisors)، بر این باور است که با وجود اینکه رمزارزها در سال 2022 عملکرد ضعیفی از خود بر جای گذاشتند، دوباره ظهور خواهند کرد و تسلط خود بر بازار را به دست خواهند گرفت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «توماس لی» یکی از استراتژیست های برتر وال استریت و یکی از بنیانگذاران شرکت (Fundstrat Global Advisors)، بر این باور است که با وجود اینکه رمزارزها در سال 2022 عملکرد ضعیفی از خود بر جای گذاشتند، دوباره ظهور خواهند کرد و تسلط خود بر بازار را به دست خواهند گرفت. این تحلیلگر بازار کریپتو پیش بینی های خود را برای سال آینده تغییر داده است.

لی در مصاحبه ای که به تازگی با شبکه خبری CNBC داشت به تحلیل و بررسی روند بازار پرداخت و تاکید کرد که بازار خرسی کریپتو که در آن قرار داریم چیز جدیدی نیست و قبلا نیز وجود داشته است. وی با اشاره به اینکه صنعت کریپتو در سال 2018 نیز رکودی مشابه با وضعیت کنونی را تجربه کرده بود، در این زمینه بیان داشت، این رکود زمانی رخ داد که بیت کوین (BTC) بیش از 70 درصد از ارزش خود را نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود از دست داد.

این استراتژیست با بیان اینکه امسال، سال وحشتناکی برای صنعت رمزارز بوده است، افزود: هیچکس در سال 2022 از طریق معاملات رمزارزها سودی کسب نکرده است. او تاکید کرد: «اما وضعیت کنونی تفاوت چندانی با سال 2018 ندارد. اگر به زمستان رمزارزها نگاه کنیم، زمانی که بیت کوین از 17000 دلار به چیزی در حدود 1200 دلار رسید، زمانی بود که برخی از بهترین پروژه ها ایجاد شدند».

تبلیغات جام جهانی قطر

لی همچنین رکود فعلی بازار را لحظه مهمی برای صنعت رمزارز دانست و دلیل آن را اینگونه عنوان کرد: این لحظه مهمی است زیرا بسیاری از بازیگران ضعیف را از بین می برد. او همچنین تاکید کرد که فکر نمی ‌کند صنعت کریپتو مرده باشد. در عوض، او بر این باور است که کریپتو به دلیل امکانات و مزیت هایی که ارائه می دهد، همچنان قدرت ماندگاری در عرصه اقتصاد را خواهد داشت.

در این مصاحبه وقتی از لی پرسیده شد که آیا هنوز خرید بیت کوین را به عنوان یک دارایی توصیه می کند یا خیر، به این سوال پاسخ مثبت داد و در توضیح بیشتر افزود: ما برای اولین بار در سال 2017 در مورد بیت کوین نوشتیم و به مردم توصیه کردیم که یک درصد از سرمایه خود را در این رمزارز سرمایه گذاری کنند. در آن زمان بیت کوین زیر 1000 دلار بود. این دارایی امروز 40 درصد از پرتفوی آنها است.

بیت کوین

زمانی که شرکت متبوع لی در سال 2017 اولین گزارش خود را در مورد بیت کوین منتشر کرد، این شرکت پیش بینی کرد که ارزش این رمزارز تا سال 2022 بین 15000 تا 50000 دلار خواهد بود.

این پیش ‌بینی تا حد زیادی درست پیش رفته است، زیرا بیت‌ کوین در ابتدای سال نزدیک به 50000 دلار معامله شد و طی چند روز گذشته به دلیل کلاهبرداری های صرافی FTX و فروپاشی آن که زمانی سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان بود، به حدود 16000 دلار کاهش یافت. شایان ذکر است که سقوط این صرافی ضربه شدیدی به صنعت کریپتو وارد کرد و با تشدید عدم اطمینان بین سرمایه گذاران و ایجاد ضرر و زیان های زیاد، اکثر رمزارزها و بازارهای تابعه آن را با مشکلات و خطرات جدی همچون ورشکستگی مواجه نمود.

این تحلیلگر حوزه رمزارز در ماه فوریه، پیش‌بینی روند صعودی‌ در مورد بیت‌کوین را با جامعه کریپتو به اشتراک گذاشت و گفت که ارز دیجیتال پیشرو می‌ تواند در سال‌ های بعد به 200 هزار دلار برسد.

در آن زمان، او استدلال کرد که نرخ های بهره باعث می شود تا صاحبان اوراق قرضه در آینده پول خود را از دست بدهند. به این ترتیب، بسیاری از سرمایه گذاران آمریکایی سرمایه خود را به دارایی های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال اختصاص می دهند و این می تواند قیمت بیت کوین را تا 200 هزار دلار افزایش دهد.

او در ادامه افزود که بزرگ ‌ترین نقطه ضعف صنعت رمزارز آسیب‌ پذیری آن در صورت به خطر افتادن بیت‌ کوین است، زیرا این رمزارز مهم ترین بلاکچین را دارد و از طرفی بیشترین ارزش ذخیره ‌شده متعلق به بیت‌ کوین است».

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×