» بازارها » بازارهای مالی » صعودی شدن بازار سرمایه از اواسط پاییز
بازار

صعودی شدن بازار سرمایه از اواسط پاییز

16 مهر 1401 4

به گزارش گذارنیوز؛ علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند پیش روی بازار بورس اظهار داشت: بازار سرمایه در حال حاضر دچار یک بلاتکلیفی است که علت آن را می توان در سیاست گذاری های پولی و مالی پیدا کرد اما اتفاقاتی که ممکن است در هفته های آتی رخ دهد، می تواند باعث آغاز یک روند صعودی دیگر در بازار سرمایه شود.

گزارشات شش ماهه و بهبود P/E

عباسیان با اشاره به گزارشات شش ماهه شرکت های بورسی تأکید کرد: در هفته های آتی شاهد گزارش های شش ماهه شرکت ها خواهیم بود که این گزارش ها می تواند باعث بهبود P/E کل بازار سرمایه و افزایش ارزندگی سهام شود که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران کلان محسوب می شود.

صعودی شدن بازار سرمایه از اواسط پاییز| گزارش های شش ماهه و ایجاد فرصت

تبلیغات جام جهانی قطر

این کارشناس بازار سرمایه اصلاح قیمتی و زمانی که در ماه های اخیر رخ داده است را باعث ایجاد یک فرصت سرمایه گذاری بسیار خوب در بازار سرمایه می داند و بیان می کند: مطمئناً این فرصت همیشگی نخواهد بود و سرمایه گذاران حرفه ای و تحلیلگران از این فرصت نهایت استفاده را خواهند کرد و خواه و ناخواه باعث افزایش قیمت در بسیاری از نمادها خواهند شد.

ارزندگی سهام و شروع رالی صعودی

عباسیان با توجه به روند صعودی پیش روی شاخص، ابراز داشت: شاخص کل بورس یک رشد ۳۰ الی ۳۵ درصدی را تجربه خواهد کرد و بازار سرمایه می تواند بالاترین بازدهی را نسبت به بازارهای موازی، در ماه های آینده داشته باشد.

در هفته های آتی شاهد گزارش های شش ماهه شرکت ها خواهیم بود که این گزارش ها می تواند باعث بهبود p/e کل بازار سرمایه و افزایش ارزندگی سهام شود که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران کلان محسوب می شود

این مدرس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به متعادل شدن نرخ بهره بین بانکی افزود: در چند هفته اخیر، روند افزایشی نرخ بهره بین بانکی کند شده است و به یک تعادل نسبی رسیده که این تعادل، باعث می شود سرمایه گذاران نگرانی کمتری بابت افزایش شدید و ناگهانی در نرخ بهره داشته باشند و در نهایت، فرصت یک سرمایه گذاری با ریسک کمتر خواهند داشت.

عباسیان در نهایت خاطر نشان کرد: در مجموع اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه می تواند در اواسط پاییز ۱۴۰۱ رالی صعودی دیگر را شروع کند.

منبع: تحلیل بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×