» سیاست » صحنه عجیب از دستگیری یک زن، توسط پنج پلیس مرد!/ فیلم
اعتراض یک زن

صحنه عجیب از دستگیری یک زن، توسط پنج پلیس مرد!/ فیلم

12 مهر 1401 5

ماموران پلیس انگلیس یک زن معترض به سیاست‌های دولت این کشور را دستگیر کرده و او را کشان کشان به بازداشتگاه می‌برند.

به گزارش گذارنیوز، فیلمی از لحظه دستگیری یک زن معترض در پل واترلو در انگلیس منتشر شده که واکنش‌‎های بسیاری را در شبکه‌های مجازی به دنبال داشته و «وایرال» شده است.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، یک خانم انگلیسی به همراهی تعدادی دیگر از معترضان در جریان تجمع اعتراضی روز یکشنبه علیه سیاست‌های دولت این کشور روی پل واترلو بود که این تجمع با واکنش نیروهای پلیس مواجه شد.

این تجمع بخشی از اعتراضات گروه‌های محیط زیستی است که به شدت مخالف مواضع دولت ترزا می در زمینه استفاده بیشتر از منابع نفتی هستند. «فقط نفت را متوقف کنید» و «شورش انقراض» از جمله این گروه‌ها است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ویدئویی که خبرساز شده است، زن معترض در حالی که پنج مامور پلیس او را با دستان بسته دستگیر کرده و کشان کشان او را از پل واترلو اخراج می‌کنند، دلیل اعترضا خود را به روشنی توضیح می‌دهد.

زن معترض انگلیسی رو به دوربین تلفن همراه فردی که از او فیلم می‌گیرد، می‌گوید: «من دارم این کار را برای پسرم می‌کنم. انفعال دولت در مورد تغییرات آب و هوایی حکم اعدام برای همه ماست. سازمان ملل گفته است که ما نباید نفت جدیدی داشته باشیم. لیز تراس می‌خواهد ۱۳۰ مجوز جدید برای (اکتشاف و صدور) نفت صادر کند، این حکم اعدام برای این سیاره است».

یکی از سازمان‌دهندگان اصلی گروه «فقط نفت را متوقف کنید» در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت خبر داد که نیروهای پلیس لندن صبح دوشنبه (دیروز) این زن معترض را آزاد کردند و علیه او هیچ اتهام قضایی وارد نشده است.

تظاهرات حامیان محیط زیست روز شنبه نیز برگزار شد و طبق گزارش‌ گروه «فقط نفت را متوقف کنید»، ده‌ها هزار نفر چهار پل واترلو، وست مینیستر، لامبت و واکسهال انگلیس را بستند.

در بیانیه این گروه آمده است: «این یک اتفاق یک روزه نیست، این مقاومت در برابر یک دولت جنایتکار و پروژه نسل‌کشی آنها است. حامیان ما امروز، فردا و پس فردا و فردای آن روز و هر روز باز خواهند گشت، تا زمانی که خواست ما برآورده نشود. هیچ نفت و گاز جدیدی در بریتانیا نباید تولید شود».

منبع: ایندیپندنت

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×