» آرشیو اخبار » صادرات کفش به افغانستان متوقف شد
صادرات کفش به افغانستان متوقف شد

صادرات کفش به افغانستان متوقف شد

4 آبان 1401 3

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست دوز تهران گفت که بازار افغانستان به دلیل روی کار آمدن طالبان از دست رفته و صادرات به این کشور به طور کلی قطع شده است.

به گزارش گذارنیوز، «رسول شجری» با بیان اینکه در حال حاضر بازار کفش پاسخگوی نیاز کشور برای فصل زمستان است، اظهار کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار کفش، افزایش قیمت چندانی نسبت به ماه‌های قبل نداشتیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال انواع کفش حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، تصریح کرد: بازار کفش زمستانی اشباع است و مصرف کنندگان می‌توانند در صورت بروز هر مشکلی به اتحادیه مراجعه کنند.

شجری درباره صادرات نیز گفت: صادرات سال گذشته کفش حدود ۹۰ میلیون دلار بود، اما آمار صادرات در سال جاری هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست‌ دوز تهران همچنین گفت: در سال جاری علاوه بر برخی ناآرامی‌ها در عراق که بر صادارت تاثیر داشت، بازار افغانستان به دلیل روی کار آمدن طالبان از دست رفته و صادرات به این کشور به طور کلی قطع شده است. مگر اینکه خود افغان‌ها به ایران سفر کنند و از ایران کفش بخرند. این در حالی است که قبلاً به صورت رسمی به این کشور کفش صادر می‌شد.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×