» ارز دیجیتال » طلبکاران جنسیس شکایتی علیه بری سیلبرت و دی‌سی‌جی ارائه می‌کنند
جنسیس

طلبکاران جنسیس شکایتی علیه بری سیلبرت و دی‌سی‌جی ارائه می‌کنند

4 بهمن 1401 4

شرکت مشکل‌دار ارزهای دیجیتالِ دیجیتال کارنسی (DCG) با مشکلات حقوقی بیشتری مواجه است زیرا شرکت تابعه آن جنسیس کپیتال (Genesis Capital) با یک شکایت دسته جمعی جدید مواجه شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت مشکل‌دار ارزهای دیجیتالِ دیجیتال کارنسی (DCG) با مشکلات حقوقی بیشتری مواجه است، زیرا شرکت تابعه آن جنسیس کپیتال (Genesis Capital) با یک شکایت دسته جمعی جدید مواجه شد.

گروهی از طلبکاران جنسیس یک شکایت دسته‌بندی اوراق بهادار (SCA) علیه DCG و مؤسس و مدیر عامل آن، بری سیلبرت (Barry Silbert)، به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار فدرال تنظیم کردند.

جنسیس

تبلیغات جام جهانی قطر

این شکایت توسط شرکت حقوقی سیلور گلوب (Silver Golub) و تیتل (Teitell)  مستقر در کانکتیکات (Connecticut) به نمایندگی از افراد و نهادهایی که با جنسیس قراردادهای وام دارایی دیجیتال منعقد کرده‌اند، تنظیم شده است. این شرکت حقوقی به دلیل رسیدگی به شکایات مهم صنعتی، از جمله دعوای کلاسی که علیه کوین‌بیس در مارس 2022 (فروردین 1401) ارائه شد، مشهور است.

شکایت جدید علیه DCG و سیلبرت (Silbert) ادعا می‌کند که جنسیس با اجرای قراردادهای وام‌دهی شامل اوراق بهادار بدون واجد شرایط بودن برای معافیت از ثبت تحت قوانین اوراق بهادار فدرال، در ارائه این اوراق ثبت نشده در نقض قوانین شرکت کرده است.

این شکایت همچنین ادعا می‌کند که جنسیس از طریق طرحی برای کلاهبرداری از وام دهندگان دارایی دیجیتال بالقوه و موجود با اظهارات نادرست و گمراه کننده، مرتکب کلاهبرداری از اوراق بهادار شده است. به گفته شاکیان، جنسیس عمداً وضعیت مالیش را نادرست معرفی کرده است، و این امر ناقض بخش 10 (ب) قانون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است.

طبق این شکایت، طرح کلاهبرداری به منظور ترغیب وام دهندگان دارایی دیجیتال بالقوه به وام دادن دارایی‌های دیجیتال به جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital) و جلوگیری از وام‌ دهندگان موجود از بازخرید دارایی‌های دیجیتال خود انجام شد.

DCG که در سال 2015 (1394) تأسیس شد، یک شرکت رمزارزی مستقر در کانکتیکات است که به عنوان شرکت مادر چندین دارایی دیجیتال و زیرمجموعه‌های متمرکز بر بلاکچین، از جمله جنسیس، مدیر دارایی دیجیتال گری‌اسکل اینوستمنت (Grayscale Investments)، شرکت استخراج کریپتو فوندری (Foundry) و رسانه ارز دیجیتال کوین‌دسک (Coindesk) فعالیت می‌کند. مدیر عامل فعلی DCG، سیلبرت، کنترل کننده 40 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد و همچنین به عنوان رئیس هیئت مدیره آن فعالیت می‌کند.

جنسیس

این خبر در حالی منتشر می‌شود که جنسیس اولین جلسات ورشکستگی خود را در 23 ژانویه (3 بهمن) پس از اعلام ورشکستگی شرکت در 19 ژانویه (29 دی) برگزار می‌کند. پرونده ورشکستگی چند ماه پس از توقف برداشت جنسیس در 16 نوامبر (25 آبان) انجام شد، زیرا نتوانست درخواست‌های بازخرید را انجام دهد.

جمینای (Gemini)، یک پلتفرم معامله رمزارزی که توسط برادران وینکلووس (Winklevoss) تأسیس شده است، یکی از بزرگترین طلبکاران جنسیس است که طبق گزارشات، این شرکت ۹۰۰ میلیون دلار به مشتریان جمینای بدهکار است. در 20 ژانویه (30 دی)، کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss)، یکی از بنیانگذاران جمینای، در توییتر اعلام کرد که این شرکت در حال آماده شدن برای اقدام قانونی مستقیم علیه سیلبرت، DCG و سایر افرادی که مسئولیت کلاهبرداری را دارند، می‌باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×