» آرشیو اخبار » شهید بهشتی نماد بارز انقلابی‌گری عقلانیت‌محور و عدالت محور بود
رئیس مجلس شورای اسلامی

شهید بهشتی نماد بارز انقلابی‌گری عقلانیت‌محور و عدالت محور بود

5 تیر 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شروع هفته قوه قضائیه و در آستانه فرا رسیدن هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دلخراش دفتر حزب جمهوری اسلامی را تسلیت می گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: منافقان کوردل با طراحی این ترور و همچنین در ششم تیرماه همان سال با ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، درصدد بودند با به شهادت رساندن زبده ترین، محبوبترین نیروهای فکری، توانمندترین افراد اجرایی انقلاب و نزدیکترین یاران و شاگردان امام راحل انقلاب اسلامی را به بن بست بکشانند، اما اراده خداوند متعال، رهبری حکیمانه امام و هوشمندی انقلاب را با صلابت تر از قبل به پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی عمر شریف و بابرکت خود را در راه ترویج فهم عالمانه از دینداری و انقلابی گری صرف کرد و در این راه با تاسی به آرمان های امام راحل هم با افراط و هم با تفریط مبارزه کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

شهید بهشتی نماد بارز انقلابی‌گری عقلانیت‌محور و عدالت محور بود

قالیباف در ادامه تصریح کرد: شهید بهشتی از آن جهت که نماد بارز انقلابی گری عقلانیت محور و عدالت محور بود و یک قدم از آرمان های انقلاب کوتاه نمی آمد و به احدی اجازه تعدی به حقوق اساسی مردم را نمی داد، همزمان مغضوب سه گروه بود؛ گروه اول استکبار خارجی که از منطق محکم و اراده استوار او در راه استکبارستیزی به ستوه آمده بودند و صدای رسای او را سد محکمی در برابر نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی می دانستند. گروه دوم منافقین و ضد انقلاب داخلی که دوام تشکیلاتی شهید بهشتی و قدرت بی نظیر او در بسیج کردن مردم علیه ضد انقلاب، آنها را ناتوان و بی اثر کرده بود و گروه سوم مقدس مآب هایی که با تظاهر به سوپر انقلابی بودن در برابر باور عمیق شهید بهشتی به مردم و اعتقاد قلبی او به ملت و حراست او از حقوق مردم، خود را ناتوان می دیدند و نمی توانستند انقلابی گری عاقلانه و عادلانه شهید بهشتی را که از خداباوری و مردم باوری او بود تحمل کنند و جوانان انقلابی را علیه بهشتی تحریک می کردند.

وی با بیان اینکه رحمت خدا بر شهید بهشتی و یاران ایشان باد، افزود: حقیقت این بود که شهید بهشتی پیش از شهادت به دست منافقان به دست جاهلان ترور شخصیت شده بود. از این جهت بود که امام فرمودند «شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید.»

تحولات دستگاه قضا در مسیر اجرای اهداف سند تحول قضایی امیدآفرین و گره گشا بوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: به تمامی مجاهدان دستگاه قضا اعم از قضات و سایر عزیزان در تمامی رده های آن قوه خداقوت می گویم. تحولات دستگاه قضا در مسیر اجرای اهداف سند تحول قضایی در دوره جدید امیدآفرین و گره گشا بوده است. از برادر مجاهدم حجت الاسلام و المسلمین اژه ای و همکاران ایشان که شبانه روزی در تلاش برای ایجاد تحول در دستگاه قضا و افزایش سرمایه اجتماعی نظام هستند، تشکر می کنم و اعلام می کنم که مجلس شورای اسلامی در راه تدوین و تصویب قوانین مورد نیاز جهت تحقق اهداف میان مدت و بلندمدت تحول در دستگاه قضا، همراه قوه قضائیه است و در این مسیر دو قوه تمام توان خود را برای افزایش رضایت عمومی به کار خواهند بست.

قالیباف در پایان گفت: جان باختن تعدادی از برادران و خواهران افغانستانی را در زلزله ولایت خوست تسلیت و تعزیت می گویم. در غیاب بسیاری از کشورها و گروه های مدعی دوستی با ملت افغانستان، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و برادرانه به نیابت از ملت سرافراز ایران به یاری مردم مظلوم افغانستان شتافته است و در این راه از تمامی تجارب خود برای کاستن از بار مشکلات مردم در مناطق زلزله زده بهره خواهد گرفت که بدین گونه به تمامی امدادگران آن جمعیت خداقوت می گوییم و از خداوند برای تمامی جان باختگان آن حادثه رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسالت دارم.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×