» بازارها » بازارهای مالی » اخبار خارجی هم مانع ریزش ۴ هزار و ۱۹۶ واحدی شاخص بورس نشد
شاخص

اخبار خارجی هم مانع ریزش ۴ هزار و ۱۹۶ واحدی شاخص بورس نشد

25 مرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز؛ امروز سه شنبه (بیست و پنج مرداد) شاخص کل بورس با رشد هزار و ۶۶۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۵۸ واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس با اُفت ۴، ۹ هزار و ۱۹۶ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد متوقف شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم دو هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خساپا»، «خود رو» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۳۹۸ هزار و ۶۲۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد سهم به ارزش دو هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان رسید.
اُفت ۴ هزار و ۱۹۶ واحدی شاخص؛ اخبار خارجی هم مانع ریزش بورس نشد
شاخص فرابورس هم با اُفت ۲۸ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۱۰۲ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۳۹۶ میلیارد تومان رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های اخابر، وتجارت، وبملت و به ترتیب با ۶۳۱.۳۶، ۵۴۱.۹۵ و ۳۵۸.۴۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، فملی و فارس به ترتیب با ۹۷۵.۹۸، ۸۴۱.۸۲ و ۷۷۲.۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های صبا، زاگرس و رنیک به ترتیب با ۵.۹۸، ۱.۹۶ و ۱.۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های بپاس، شراز و شاوان به ترتیب با ۶۳.۲۷، ۱۰.۵۷ و ۸.۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «بانک‌ها» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های اخابر، دانا و‌های وب بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های وبانک، سصف‌ها و فمراد بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های ولبهمن، زکشت و قشیر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ثباغ، شراز و کاریزد بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

افران، فرداو همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فردا و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و آوند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۱۰۷، اراد ۱۰۹ و اعتماد در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، دارایکم و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، تجارت و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۹۵۴ و ارد ۱۰۷ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×