» آرشیو اخبار » پارلمان اروپا به اجرای سیستم مالیات رمزارزی رأی داد
پارلمان اروپا

پارلمان اروپا به اجرای سیستم مالیات رمزارزی رأی داد

13 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پارلمان اروپا به سیستم مالیاتی هماهنگ‌تر و منصفانه‌تر برای ارزهای دیجیتال، و استفاده از فناوری بلاکچین برای تسهیل رویکردی قوی‌تر در کاهش موارد فرار مالیاتی، رأی داده است.

پارلمان اروپا

بیش از ۸۰ درصد اعضای پارلمان اروپا به این قطعنامه رأی مثبت دادند

قطعنامه‌ای که توسط لیدیا پریرا (Lídia Pereira)، نماینده پارلمان اروپا تهیه شده، با استقبال مثبت پارلمان مواجه شد. بیش از ۸۰ درصد اعضای پارلمان اروپا (MEPs) به این قطعنامه‌ رأی مثبت دادند. از مجموع ۷۰۵ نماینده پارلمان اروپا، ۵۶۶ نفر رأی مثبت و تنها ۷ نفر به این قطعنامه رأی مخالف دادند. ۴۷ نفر نیز غایب هم بودند.

تبلیغات جام جهانی قطر

پارلمان اروپا روز سه‌شنبه از طریق یک بیانیه مطبوعاتی از این دستاورد خبر داد. این قطعنامه در زمینه صنعت ارزهای دیجیتال، پاسخی قطعی به مسئله مالیات در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا می‌دهد. این قطعنامه اشاره می‌کند که ارزهای دیجیتال باید تحت یک سیستم مالیاتی منصفانه و شفاف قرار گیرند.

علاوه بر این، این قطعنامه به سرمایه‌گذاران کوچک و معاملات نیز رسیدگی می‌کند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی که منتشر شده، نباید با این دسته از معامله‌گران خیلی سخت‌گیرانه برخورد کرد.

کمیسیون اروپا برای اطمینان از اجرای این بخش از قطعنامه متعهد شده و قرار است ماهیت مالیات‌های رمزارزی در کشورهای سراسر اتحادیه اروپا را ارزیابی کند. علاوه بر این، اقداماتی که هر کشور اروپایی برای اطمینان از کاهش فرار مالیاتی به کار می‌گیرد نیز،

ارزیابی خواهد شد.

پارلمان اروپا

این قطعنامه از بلاکچین در مبارزه با فرار مالیاتی استفاده خواهد کرد

علاوه بر این، این قطعنامه به دنبال ایجاد یک طرز فکر عامه پسند از چیستی دارایی‌های رمزارزی هم خواهد بود. به‌علاوه، به دنبال تعریف این است که کدام دارایی‌ها مشمول مالیات عمومی می‌شوند. این کار به رفع ابهام تعاریف مالیاتی در میان کشورهای اتحادیه اروپا کمک می‌کند.

این قطعنامه علاوه بر درخواست یک سیستم مالیاتی کارآمدتر برای ارزهای دیجیتال، به دنبال استفاده از بلاکچین در مبارزه با فرار مالیاتی نیز خواهد بود. بیانیه مطبوعاتی پارلمان اروپا تأثیر بالقوه بلاکچین را در کنترل فرار مالیاتی تأیید کرده است.

طبق گفته این قطعنامه:

«ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاکچین می‌توانند راه جدیدی را برای خودکارسازی جمع‌آوری مالیات، محدودسازی فساد و شناسایی بهتر مالکیت دارایی‌های مشهود و نامشهود ارائه دهد. بدین وسیله امکان اخذ مالیات بهتر از مالیات‌دهندگان متغیر فراهم می‌شود.»

فرار مالیاتی همچنان تهدیدی است که کشورها سعی در مبارزه با آن را دارند. فرار مالیاتی در حوزه رمزارزها، به دلیل نوپا بودن این صنعت، رشد کرده است. ماه گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده دستوری را به IRS صادر کرد تا برخی فراریان مالیاتی در حوزه رمزارزها را تحت تعقیب قرار دهد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×