» ارز دیجیتال » سولانا؛ سقوطی در پی صعود

سولانا؛ سقوطی در پی صعود

17 آبان 1401 4

سولانا با وجود رشد چشمگیری که در آخر هفته گذشته داشت امروز با سقوط 11 درصدی از لیست 10 رمزارز برتر صنعت کریپتو خارج شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سولانا با وجود رشد چشمگیری که در آخر هفته گذشته داشت، امروز با سقوط 11 درصدی از لیست 10 رمزارز برتر صنعت کریپتو خارج شد.

سولانا (SOL)، یکی از محبوب ‌ترین و قابل اعتمادترین رمزارزهای صنعت کریپتو است، این رمزارز اما اکنون از فهرست 10 رمزارز برتر بر اساس ارزش بازار خارج شده و پالیگان (MATIC) اینک جایگزین آن شده است.

لازم به ذکر است که از ساعت 8:50 بعد از ظهر دوشنبه به وقت ایالت های شرقی آمریکا، قیمت رمزارز سولانا با 11.04 درصد کاهش ارزش در 24 ساعت گذشته، در قیمت 29.12 دلار معامله می شد. ارزش بازار آن 10.6 میلیارد دلار بود و تسلط آن بر بازار به 1.03 درصد کاهش یافت. حجم معاملات سولانا در همین مدت با جهش 51.36 درصدی مواجه شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

گوگل کلود (Google Cloud) اعلام کرد که در حال تبدیل شدن به یک مرکز اعتبارسنجی برای سولانا است. همچنین این پلتفرم، محصولات و خدمات دیگری که برای شبکه بلاکچین فراهم می کند را نیز فاش کرد. بر اساس توییتی که 3 نوامبر (پنجشنبه، 12 آبان) توسط این ارائه دهنده خدمات ابری منتشر شد، این پلتفرم اعلام کرد که یک شبکه اعتبارسنجی مبتنی بر سولانا را راه اندازی خواهد کرد که به آن امکان می دهد تا در شبکه بلاک چین مشارکت و اعتبار سنجی کند.

با این حال، روند رشد حاصل از این خبر با وجود اینکه جهشی کوتاه مدت را در ارزش سولانا ایجاد کرد، اما برای تبدیل آن به یک رالی بلند مدت و صعود پر قدرت این رمزارز کافی نبود. در نتیجه، سولانا از رتبه 10 لیست برترین رمزارزها خارج شد و اکنون با 2 میلیارد دلار ارزش بازار در رتبه یازدهم و جلوتر از پولکادات (رتبه دوازدهم) قرار دارد.

به دنبال انتشار اعلامیه گوگل کلود در هفته گذشته، توکن سولانا از 30.86 دلار در روز جمعه به 38.79 دلار در روز شنبه رسید، که این رقم بالاترین سطح دو ماهه این رمزارز است. با این حال، طبق اطلاعات کوین مارکت کپ، کندل روزانه سولانا برای شنبه با قیمت 36.90 دلار بسته شد.

تحلیل اتریوم

در آخر هفته سرمایه گذاران از افزایش قیمت کوین سولانا استفاده و سود خود را نقد کردند. در نتیجه، سولانا به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه 11.60 درصد و 9.20 درصد کاهش یافت.

در بازه زمانی روزانه، سولانا روندی نزولی را طی می کند. زمانی که فشار فروشندگان ضعیف شد، این رمزارز از سطح حمایت 27 دلار در 22 اکتبر افزایش یافت. سولانا پس از شکستن سطوح مقاومتی 31 و 34 دلار تا سطح مقاومت 38 دلار افزایش یافت. فروشندگان در برابر افزایش قیمت با تشکیل کندل های نزولی قوی واکنش نشان دادند. روز گذشته قیمت این رمزارز به سطح حمایت 24 دلار کاهش یافت.

نمودار سولانا

قیمت سولانا در حال حاضر در زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 9 دوره ای و 21 دوره ای معامله می شود. هنگامی که فروشندگان سرعت فروش خود را تشدید کنند، ممکن است قیمت این رمزارز به زیر سطح حمایت 27 دلار و حتی  تا سطوح 25 و 20 دلار نیز کاهش یابد. در صورتی که گاوها در سطح حمایت 27 دلار فعالیت خود را آغاز کنند، قیمت ممکن است به جهت صعودی تغییر مسیر داده و به سمت سطح مقاومت 30، 32 و 34 دلار حرکت کند.

در نمودار 4 ساعته، سولانا روندی نزولی را نشان می دهد. در 5 نوامبر(شنبه، 14 آبان) یک الگوی کندل دوجی در سطح مقاومت 38 دلار شکل گرفت و به معامله گران هشدار داد که خرس ها آماده تسلط بر بازار سولانا هستند. با این وجود کندل های نزولی بیشتری ایجاد شد و قیمت تا سطح حمایت 24 دلار کاهش یافت. اکنون، سطوح حمایتی قبلی 32 و 30 دلار به سطوح مقاومت تبدیل شده است.

نمودار سولانا1

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : ibtimes و  insidebitcoins

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×