» آرشیو اخبار » سه عامل اصلی شکست یا موفقیت شرکت ماینینگ بیت‌کوین
شرکت ماینینگ بیت‌کوین

سه عامل اصلی شکست یا موفقیت شرکت ماینینگ بیت‌کوین

19 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ماراتون دیجیتال در سه ماه اول سال 2022 رکورد استخراج 1،259 بیت‌کوین را ثبت کرد. با این حال، این شرکت ماینینگ بیت‌کوین که در آمریکا فعالیت دارد، از ضرر خالص 13 میلیون دلاری در سه ماهه اول سال، عمدتاً به دلیل ریزش قیمت بیت‌کوین، خبر داد.

 

فرد تیل، مدیرعامل ماراتن ادعا می‌کند که هزینه فعلی شرکت وی برای تولید یک واحد بیت‌کوین از طریق استخراج «حدود 6،250 دلار» است، و حاشیه سود زیادی را قبل از اینکه نیاز به کاهش مقیاس عملیات باشد، برای این شرکت رقم می‌زند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این قسمت از پادکست The Scoop، فرد تیل با مجری پادکست فرانک چاپرو مصاحبه کرده است و در مورد پیچیدگی‌های مدیریت مؤثر یک شرکت ماینینگ بیت‌کوین، و همچنین رشد ماراتن در طول این سال‌ها، به بحث پرداخته است.

همان‌طور که تیل در طول مصاحبه توضیح می‌دهد، در فعالیت یک شرکت ماینینگ بیت‌کوین، سه عامل کلیدی دخیل است:

«سه چیز وجود دارد که ما واقعاً نگران آن هستیم: قیمت بیت‌کوین، هزینه برق و توانایی ما در پیاده‌سازی و سپس دسترسی به سخت افزار. سرمایه نیز مهم است، اما این سه عاملی است که ما در تمام طول روز به آن‌ها نگاه می‌کنیم.»

گرچه قیمت بیت‌کوین همیشه مستعد نوسانات خواهد بود، اما هزینه برق برای ماینرهای بیت‌کوین معمولاً قابل پیش‌بینی است زیرا برق با قراردادهای بلند مدت خریداری می‌شود. همان‌طور که تیل توضیح می‌دهد:

«درست مانند شرکت‌های هواپیمایی که با خرید قراردادهای آتی سوخت، هزینه سوخت خود را کاهش می‌دهند، وقتی ما یک قرارداد خرید برق می‌نویسیم، آن را به مدت پنج سال با یک قیمت ثابت خریداری می‌کنیم. بنابراین هزینه برق تأسیسات ما به مدت 5 سال به اندازه اندکی بیش از 0.04 دلار در هر کیلووات ساعت ثابت است.»

نکته سوم – توانایی پیاده سازی و دسترسی به سخت افزار – اغلب این یک مشکل اساسی برای شرکت ماراتن است، زیرا این شرکت برای دریافت مجوزهای عملیاتی باید منتظر ارگان‌های دولتی باشد.

در طول این قسمت، چاپارو و تیل درباره این موضوعات نیز بحث می‌کنند:

تأسیسات ماینینگ با انرژی تجدید پذیر

تأثیر آب و هوا بر استخراج بیت‌کوین

آیین‌نامه جدید ماینینگ ایالت نیویورک

 

مترجم: theblockcrypto

منبع: شهریار قلی پور

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×