» آرشیو اخبار » سناتور ها از متا خواستند کلاهبرداری‌ها را اطلاع دهد
سناتور ها از متا خواستند کلاهبرداری‌ها را اطلاع دهد

سناتور ها از متا خواستند کلاهبرداری‌ها را اطلاع دهد

21 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که شرکت مادرِ فیسبوک یعنی متا، به سرمایه‌گذاری خود در متاورس ادامه می‌دهد، چندین سناتور آمریکایی از مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت خواسته‌اند تا ثابت کند که این شرکت در مبارزه با کلاهبرداری‌های دنیای رمزارزها و اعلام آن‌ها در پلتفرم‌های خود جدی است.

روز جمعه، این گروه به رهبری باب مِنِندِز (Bob Menendez) سناتور دموکرات از نیوجرسی، نامه‌ای به زاکربرگ صادر کرد و از این شرکت درخواست کرد اطلاعاتی در مورد تلاش‌های خود برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ را ارائه دهد.

سناتور ها از متا خواستند کلاهبرداری‌ها را اطلاع دهد

تبلیغات جام جهانی قطر

در این نامه، منندز و همکارانش ادعا می‌کنند که “متا زمینه مناسبی را برای کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند که آسیب قابل توجهی به کاربران آن وارد می‌کند”.

شرود براون، رئیس کمیته بانکی سنا، این نامه را همراه با سناتورهای دیگر یعنی الیزابت وارِن (Elizabeth Warren)، دایان فاینستاین (Dianne Feinstein)، بِرنی سَندرز (Bernie Sanders) و کوری بوکر (Cory Booker) امضا کردند.

سناتورها در این نامه نوشتند:

“در حالی که کلاهبرداری‌های دنیای رمزارزها در سراسر رسانه‌های اجتماعی رایج است، چندین سایت متا به صورت به خصوص محل استقرار کلاهبرداران هستند.”

آن‌ها خاطرنشان کردند که از بین کاربرانی که گزارش کرده‌اند که رمزارز آن‌ها مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، 32 درصد گفته‌اند که این فعالیت کلاهبرداری در اینستاگرام، 26 درصد در فیسبوک و 9 درصد در واتس‌اپ انجام شده است.

آیا این نگرانی سناتور ها مربوط به امروز است؟

بیانیه‌ای که در وب‌سایت سناتور منندز منتشر شده است به سابقه طولانی انتقاد وی از فیسبوک اشاره می‌کند که اجازه می‌دهد محتوای بحث‌برانگیز در پلتفرم‌هایش، از جمله اطلاعات نادرست درباره COVID-19، انتخابات و تهاجم روسیه به اوکراین را مجاز کند.

سناتورها همچنین نوشتند که نگران کم‌کاری متا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست به زبان اسپانیایی هستند. آنها پرسیدند که آیا متا در مورد کلاهبرداری‌های مربوط به رمزارز به زبان‌هایی غیر از انگلیسی هشدار یا مطالب آموزشی ارائه می‌دهد یا خیر.

سناتورها از متا می‌خواهند که سیاست‌های فعلی شرکت، از جمله روش‌هایی برای یافتن و حذف فعال کلاهبرداران صنعت رمزارزها و شناسایی تبلیغات کلاهبرداری را به تفصیل بیان کند. همچنین سیاست‌های این شرکت برای آموزش فعال و محافظت از کاربران، همکاری با مجریان قانون و حذف کلاهبرداران از پلتفرم‌های خود مورد سوال قرار گرفته است.

در این نامه، سناتورها به ممنوعیت تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال توسط فیسبوک در پلتفرم خود در ژانویه 2018 (دی ۱۳۹۶) اشاره می‌کنند. در آن زمان فیسبوک اعلام کرد که بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی که عرضه اولیه کوین‌ها (ICO) و به طور کلی ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کنند، با “حسن نیت” عمل نمی‌کنند. در این نامه ادعا شده است که این ممنوعیت باعث می‌شود کلاهبرداران از حضور در این پلتفرم سود نبرند.

سناتورها در این نامه نوشتند:

“این ممنوعیت به وضوح نشان می‌دهد که شما خطرات ناشی از این نوع محتوا برای کاربران را درک می‌کنید”

آن‌ها افزودند که سطح بالاتری از بررسی و امنیت در این زمینه مورد نیاز است.

سناتور ها از متا خواستند کلاهبرداری‌ها را اطلاع دهد
سناتور ها از متا خواستند کلاهبرداری‌ها را اطلاع دهد

متا اخیراً شروع به ادغام NFT ها در پلتفرم‌های خود کرده است و به کاربران اینستاگرام و فیسبوک اجازه می‌دهد آثار هنری و کلکسیون‌های متعلق به شبکه‌های اتریوم، پالیگان و فلو را به نمایش بگذارند. NFT ها توکن‌های غیرمثلی هستند که می‌توانند مالکیت یک آیتم منحصر به فرد از جمله مواردی مانند تصاویر نمایه و تصاویر دیجیتال را اثبات کنند.

هنوز مشخص نیست که شبکه‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال چقدر در جاه‌طلبی‌های متا در مقیاس بزرگ برای متاورس (یعنی اینترنت آینده با آواتارهای سه بعدی) نقش خواهند داشت. اگرچه زاکربرگ گفته است که آماده استفاده از دارایی‌های قابل تعامل است.

برخی در فضای رمزارزها از این می‌ترسند که غول متمرکزی مانند متا در این حوزه ریشه بدواند. به‌طوری‌که یات سیو (Yat Siu)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری Web3 و ناشر بازی اَنیموکا برندز (Animoca Brands)، این شرکت را “تهدیدی” برای یک متاورسِ باز می‌خواند.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×