» آرشیو اخبار » سم بنکمن در باهاما دستگیر شد!
دستگیری بنکمن

سم بنکمن در باهاما دستگیر شد!

22 آذر 1401 4

سم بنکمن پس از دریافت اطلاعیه رسمی از سوی دولت ایالات متحده مبنی بر طرح اتهامات جنایی علیه او، توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما دستگیر شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) درست یک روز قبل از شهادت خود در مقابل کنگره، به درخواست دولت ایالات متحده و توسط مقامات باهاما بازداشت شد.

بر اساس بیانیه‌ای که دادستان کل باهاما (AG) و رایان پیندر (Ryan Pinder) وزیر امور حقوقی این کشور، روز 12 دسامبر (21 آذر) منتشر کردند، سم بنکمن پس از دریافت اطلاعیه رسمی از سوی دولت ایالات متحده مبنی بر طرح اتهامات جنایی علیه او، توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما دستگیر شد.

نیویورک تایمز روز 12 دسامبر به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که اتهامات وارد شده علیه بنکمن شامل کلاهبرداری سیمی (wire fraud: جرمی فدرال که در آن از یک سیستم پست الکترونیکی یا فیزیکی برای کلاهبرداری از دیگران استفاده می‌شود) و تقلب در اوراق بهادار، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی و تقلب و پولشویی می‌باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

احتمالاً در مرحله بعد، ایالات متحده درخواست استرداد بنکمن-فرید را ارسال خواهد کرد؛ پیندر در این خصوص اظهار داشت که باهاما “به سرعت” هرگونه درخواست استرداد را بررسی خواهد کرد.

فیلیپ دیویس (Philip Davis)، نخست وزیر باهاما در بیانیه‌ای اعلام کرد که هر دو کشور “منافع مشترکی در پاسخگو بودن نسبت به همه افرادی دارند که به نوعی با فاجعه اف‌تی‌ایکس (FTX) ارتباط داشته و ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا گذاشته باشند.”

در توییت روز 12 دسامبر دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک تایید شده است، که مقامات باهاما سم بنکمن را بر اساس کیفرخواست مهر و موم شده این مقام قضایی دستگیر کرده‌اند:

«دامیان ویلیامز در ایالات متحده آمریکا: اوایل عصر امروز، مقامات باهامایی ساموئل بنکمن-فرید را به درخواست دولت ایالات متحده و بر اساس کیفرخواست مهر و موم شده‌ای که توسط دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده آمریکا برای ناحیه جنوبی نیویورک (SDNY) تنظیم شده بود، دستگیر کردند. انتظار داریم صبح فردا مهر و موم کیفرخواست باز شود چون در آن زمان حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.»

خبرگزاری بلومبرگ روز دهم دسامبر (19 آذر) گزارش داده بود که دادستان‌های نیویورک، ماموران FBI و رگولاتورهای منطقه با وکلای اف‌تی‌ایکس (FTX) برای بحث و گفتگو پیرامون اسنادی که بازرسان به دنبال آن هستند، ملاقات کردند.

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) با دقت تمام در حال بررسی این موضوع بود که چرا اف‌تی‌ایکس (FTX) صدها میلیون دلار را تقریباً همزمان با اعلام ورشکستگی این شرکت در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) منتقل کرده است یا خیر.

در همین حال، روز 27 نوامبر (6 آذر) پیندر اعلام کرد که مقامات باهامایی از جمله کمیسیون اوراق بهادار، واحد اطلاعات مالی و واحد جرایم مالی پلیس تحقیقات “فعال و مداوم” خود را در مورد اف‌تی‌ایکس (FTX) انجام داده‌اند.

گفتنی است که دستگیری بنکمن-فرید درست یک روز قبل از آن اتفاق افتاد که همه منتظر حضور آن در دادگاه و شهادت در برابر کمیته خدمات مالی مجلس بودند.

نامه دادستانی برای بازداشت بنکمن
نامه اعلام بازداشت از سوی دادستان کل باهاما

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×