» آرشیو اخبار » سم بنکمن اسناد استرداد خود به آمریکا را امضا کرد
سم بنکمن

سم بنکمن اسناد استرداد خود به آمریکا را امضا کرد

30 آذر 1401 4

سم بنکمن-فرید بنیانگذار FTX روز 20 دسامبر (29 آذر)، اسنادی را امضا کرده است که به موجب آن، به زودی به ماموران اداره تحقیقات فدرال (FBI) تحویل داده می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، بنیانگذار زندانی صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX)، روز 20 دسامبر (29 آذر)، سرانجام اسنادی را امضا کرده است که به موجب آن، به زودی به ماموران اداره تحقیقات فدرال (FBI) تحویل داده می‌شود و برای ادامه روند رسیدگی به اتهامات جنایی، به ایالات متحده بازمی‌گردد.

این اقدام اصلاً دور از ذهن نبود، چرا که علیرغم گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه او می‌خواهد پیش از هر اقدامی، ابتدا کیفرخواست تنظیم‌شده علیه خود را مشاهده کند، روز قبل گزارش شده بود که بنکمن روز 19 دسامبر (28 آذر) با استرداد خود به ایالات متحده موافقت کرده است.

استرداد بنکمن

تبلیغات جام جهانی قطر

خبرگزاری ای‌بی‌سی (ABC News)، به نقل از دوان کلیر (Doan Cleare) کمیسر موقت اصلاحات باهاما گزارش داد که بنکمن-فرید روز 20 دسامبر اسناد مربوط به استرداد را امضا کرده است.

گزارش روز 20 دسامبر بلومبرگ به نقل از کلیر می‌گوید که بنیانگذار اف تی ایکس، اسناد تسلیم شدن خود را همان روز امضا کرده و قرار بوده است روز بعد، یعنی 21 دسامبر مجموعه دیگری از اسناد را هم امضا کند که از حقوق خود برای مخالفت با استرداد چشم‌پوشی می‌کند. این کار می‌تواند باعث شود او همان روز به قصد آمریکا پرواز کند.

انتظار می‌رود پس از امضای اسناد نهایی، بنکمن توسط ماموران اف‌بی‌آی (FBI) به یک فرودگاه خصوصی برده شده و با یک پرواز خصوصی به ایالات متحده منتقل شود. وی در آنجا با هشت اتهام در کیفرخواست دادستان ناحیه جنوبی نیویورک روبرو می‌شود که از آن جمله می‌توان به کلاهبرداری سیمی، توطئه برای ارتکاب پولشویی، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی، کلاهبرداری از طریق کالاها و اوراق بهادار و نقض قوانین تامین مالی انتخابات اشاره کرد.

در صورت مجرم شناخته شدن وی در تمامی این اتهامات، بنکمن می‌تواند حداکثر به ۱۱۵ سال زندان محکوم شود.

افزون بر موارد مذکور، موسس اف تی ایکس (FTX) با اتهامات بیشتری مثل نقض قوانین کالا و کلاهبرداری از سرمایه گذاران از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز مواجه است.

نیویورک تایمز در گزارش روز 20 دسامبر خود نوشت که تیم حقوقی بنکمن-فرید در حال مذاکره با دادستان‌های فدرال هستند تا به او اجازه دهند پس از استرداد به ایالات متحده به قید وثیقه آزاد شود. به گفته منابع مطلع، این توافق مستلزم تایید قاضی فدرال ناظر بر پرونده SBF بوده و می‌تواند “شرایط بسیار محدود کننده” مانند بازداشت خانگی و نظارت الکترونیکی را شامل شود.

بنکمن در بیمارستان نیست

در همین حال، یک پست اینستاگرامی منتشر شده توسط یکی از رسانه‌های محلی باهاما با نام باهاما پرس (Bahamas Press) در روز 20 دسامبر مدعی شد که بنکمن از زندان به بیمارستان منتقل شده است. این خبر به سرعت در تمام رسانه‌های اجتماعی دست به دست گردید، اما بلافاصله پس از آن تکذیب شد.

راب کوپلند (Rob Copeland)، گزارشگر مالی نیویورک تایمز، در توییتی نوشت که با رئیس زندان صحبت کرده و او گفته است که سم بنکمن در هنگام ناهار در محوطه پزشکی بوده و این شایعه دروغ است:

«گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بنیانگذار اف تی ایکس (FTX) یعنی اس‌بی‌اف (SBF) از زندان باهاما به بیمارستان منتقل شده است. رئیس زندان به من گفت اینها دروغ است. چرا که چند لحظه پیش بنکمن در زندان در حال خوردن ناهار بوده است. او هنوز آنجا در محوطه پزشکی، در یک اتاق با چهار هم اتاقی دیگر نگهداری می‌شود.»

پس از آن، باهاما پرس با اصلاح خبر، نسخه به‌روزرسانی شده آنرا منتشر کرد و گفت که منابع آن گزارش داده‌اند که این ادعا صحت ندارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×