» آرشیو اخبار » سلسیوس (CEL) چیست؟
پلتفرم سلسیوس

سلسیوس (CEL) چیست؟

28 خرداد 1401 3

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از فول، پلتفرم سلسیوس یک گزینه مناسب نه برای تریدرهای عادی، بلکه برای افراد مبتدی و کسانی است که به دنبال کسب درآمد منفعلانه هتسند. شهروندان آمریکایی مجاز به ثبت نام در این پلتفرم هستند. اما از ژوئن 2021، شهروندان ایالت‌های نیویورک و واشنگتن نمی‌توانند از طریق این برنامه رمزارز خریداری کنند.

 

بررسی عمیق پلتفرم سلسیوس

تبلیغات جام جهانی قطر

این پلتفرم مناسب افراد مبتدی است که علاقه‌ای به ترید ندارند، اما به دنبال کسب درآمد منفعلانه به وسیله وام دادن و سپرده‌گذاری هستند. سرویس منحصر به فرد سِلپی ((Celpay به کاربران امکان ارسال و دریافت مستقیم ارز دیجیتال در این برنامه را می‌دهد. کاربرانی که می‌خواهند ارز دیجیتال خود را مستقیماً به توکن بومی سلسیوس CEL)) تبدیل کنند، می‌توانند در هنگام وام دادن تخفیف بگیرند و نرخ سود بالاتری کسب کنند.

 

مزایا

  • خدمات قدرتمند دیفای
  • برخورداری از مزایا در صورت استفاده از توکن بومی CEL
  • دسترسی به سیستم انتقال ارز دیجیتال سل‌پی
  • 30 میلیون دلار حق بیمه برای رمزارزهای ذخیره شده در والت Celsius
  • شهروندان 150 کشور می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های دسک تاپ، iOS یا اندروید سلسیوس ترید کنند.
  • عدم اعمال کارمزد روی مانده‌حساب‌، اهدا کننده وام‌ یا نقل و انتقالات ارز دیجیتال

 

معایب

  • پلتفرم بسیار متمرکز
  • امکان خرید تعداد انگشت شماری از کوین‌رمزارزها
  • نداشتن صرافی اختصاصی- معاملات بسیار محدود بواسطه‌ی شرکت‌های طرف ثالث
  • عدم دسترسی ساکنان آمریکا به توکن CEL و مزایای آن

 

گزینه‌های دیگری که باید در نظر گرفت

برای دسترسی به طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال: بایننس در حال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم ارز دیجیتال در سطح جهان است. کاربران آن به بیش از 280 ارز دیجیتال دسترسی دارند. این ارزها شامل بیت‌کوین، استیبل‌کوین‌ها، آلت‌کوین‌ها و 10 توکن مختلف دیفای (defi) است. کاربران Binance.us در ایالات متحده به بیش از 50 رمزارز دسترسی دارند.

خدمات کامل برای سرمایه‌گذاران جدید: رابین‌هود (Robinhood) یکی از معدود صرافی‌های ارز دیجیتال است که مانند سلسیوس، هیچ کارمزدی روی تراکنش‌ها اعمال نمی‌کند. با این حال، رابین‌هود امکان معامله یک سری از رمزارزها و خدمات سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند. رابین‌هود دارای یک اپلیکیشن باکیفیت است که امکان معامله‌گری با قابلیت‌های کامل را فراهم می‌کند.

 

ارائه خدمات قوی دیفای

سلسیوس یک پلتفرم وام‌دهی و کسب سود سپرده (استیکینگ) در دیفای است. این پلتفرم از طریق اپلیکیشن دسک تاپ یا اپ ای او اس و اندروید در دسترس است. دیفای خدمات مالی شخص به شخص (مانند اعطای وام، دریافت وام و سرمایه‌گذاری برای کسب بهره) را در یک بلاکچین غیرمتمرکز عمومی ارائه می‌دهد.

کاربران سلسیوس می‌توانند برای دریافت وام با تخفیف به سرعت مورد تأیید پلتفرم قرار بگیرند. افرادی که می‌خواهند دارایی‌های خود را وارد جریان کنند، می‌توانند تعهد دهند که رمزارزهای خود را برداشت نخواهند کرد و از سپرده‌های خود سود کسب کنند یا می‌توانند از رمزارزهای خود به عنوان وثیقه استفاده کنند و وام فلش (Flash Loan) دریافت کنند. باید گفت وسعت خدمات مالی غیرمتمرکزی که سلسیوس ارائه می‌دهد، جالب توجه است.

 

مزایای استفاده از توکن بومی CEL

سلسیوس توکن‌های CEL خود را به کاربران ارائه می‌دهد. این توکن به عنوان روش اصلی پرداخت در شبکه سلسیوس نیز عمل می‌کند. با این حال، شهروندان ایالات متحده نمی‌توانند این توکن‌ها را خریداری کنند که این یک مسئله بزرگ است.

سود هفتگی شما بر اساس سه فاکتور محاسبه و واریز می‌شود: نرخ بهره‌، سطح وفاداری شما و نوع رمزارزهایی که در حساب شما ذخیره شده است. شبکه سلسیوس یک برنامه وفاداری چهار درجه‌ای دارد که نرخ بهره و دیگر مزایای شما بر اساس آن تعیین می‌شود. این چهار سطح با توجه به درصد توکن‌های CEL موجود در پرتفوی شما تعریف می‌شوند. هرچه درصد CEL شما بالاتر باشد، مزایایی که دریافت می‌کنید نیز بیشتر است.

همچنین همه کاربران سلسیوس در صورت استفاده از توکن‌های CEL در سرویس سل‌پی، می‌توانند یک پاداش 2 درصدی دریافت کنند. گفتنی است که کاربران می‌توانند رمزارزهای تحت پشتیبانی سلسیوس را با استفاده از سل‌پی انتقال دهند.

 

سیستم انتقال‌وجه سل‌پی

سرویس سل‌پی در بین پلتفرم‌های وام‌دهی و صرافی‌های ارز دیجیتال بی نظیر است. Celpay این امکان را به کاربران می‌دهد تا به راحتی و به سرعت به دوستان خود رمزارز پرداخت کنند. یک ویژگی جالب این سیستم این است که گیرنده در سل‌پی نیازی به داشتن کیف پول Celsius wallet ندارد.

 

کنترل بسیار متمرکز

جذابیت رمزارزها (و به خصوص دیفای) در ماهیت غیرمتمرکز آنهاست. گرچه سلسیوس خود را «یک پلتفرم دیفای دموکراتیک» معرفی می‌کند، اما شرایط استفاده از آن به طرز عجیبی اقتدارگرا است. این متن را در نظر بگیرید: «ما حق داریم به هر دلیلی بدون اطلاع قبلی، از جمله با مسدودکردن دسترسی شما به حساب یا خدمات، حساب  سلسیوس شما را در هر زمان به حالت تعلیق، فریز یا بسته شده درآوریم.»

یا در بخش دیگری می‌گوید که «سلسیوس مسوولیتی در قبال خطاها یا اشتباهاتی که باعث ضرر مالی شما می‌شود، ندارد. علاوه بر این، شما مسوول تمام هزینه‌های قانونی که ممکن است از حساب شما کسر شود، هستید.»

این بیانیه تا جایی پیش می‌رود که می‌گوید، «شما در قبال کلیه هزینه‌ها و کارمزدهایی که ما برای پرونده‌های قانونی و مناقشات، از جمله هزینه‌های داخلی و هزینه‌های وکلا متحمل شده‌ایم، مسوولی هستید و ممکن است این هزینه‌ها را مستقیماً از مانده‌حساب Celsius شما کسر کنیم.»

این لحن بیان از سوی شرکتی که به ظاهر متعهد به کمک به افراد معمولی است، بیش از حد تند است.

سلسیوس داری صرافی اختصاصی خود نیست و در نتیجه رمزارزهای محدودی برای معامله دارد. صرافی‌های ارز دیجیتال معمولاً دارای پلتفرم‌های معاملاتی اختصاصی با 10‌ها جفت ارز معاملاتی هستند. برخی از آن‌ها حتی ابزار تحلیل تکنیکال ارائه می دهند، اما هیچ سرویسی برای کسب درآمد منفعل یا خدمات وام ارائه نمی‌کنند. سلسیوس دقیقاً برعکس آن است. این پلتفرم سرویس‌های استثنایی مانند وام‌دهی و کسب بهره دارد، اما صرافی اختصاصی خود را ندارد. صرافی‌های شخص ثالثی که با این پلتفرم همکاری کرده‌اند، در مجموع 10 ارز دیجیتال برای خرید و سپرده‌گذاری ارائه می‌دهد.

 

ساکنان آمریکا واجد دریافت مزایای CEL نیستند

سلسیوس توکن پاداش وفاداری خود یعنی CEL را دارد. کاربرانی که سپرده‌های خود را به CEL تبدیل می‌کنند و تعهد می‌دهند که از آن استفاده نکنند، مزایای زیادی به دست می‌آورند. این مزایا شامل تخفیف در نرخ وام، سود بالاتر روی سپرده‌های CEL و پاداش وفاداری 2 درصدی در هنگام ارسال توکن‌های CEL با Celpay است. این مزایا ارزشمند است اگرچه ساکنان امریکا هنوز به آن دسترسی ندارند. هیچ تاریخ مشخصی در وب‌سایت یا اپلیکیشن تلفن همراه سلسیوس منتشر نشده که نشان دهد توکن‌های CEL چه زمانی برای خرید در امریکا در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

نحوه کار سلسیوس

استفاده از اپلیکیشن والت Celsius نسبتاً آسان است. این وب‌سایت ادعا می‌کند که در بیش از 150 کشور جهان فعالیت می‌کند، اما ارزش آن را دارد که بررسی کنید که آیا کشور شما پشتیبانی کامل از سرویس‌های سلسیوس را ارائه می‌دهد یا خیر. به عنوان مثال، در آمریکا، کاربران ایالت‌های واشنگتن و نیویورک از ژوئیه سال 2021 قادر به خرید ارز دیجیتال از طریق این برنامه نبودند. هیچ دلیلی برای این اقدام از طرف سلسیوس ارائه نشده است. همچنین، توکن‌های وفاداری CEL برای فروش به شهروندان آمریکا در دسترس نیست.

ساکنان آمریکا موظف‌اند کد تأمین اجتماعی و عکس خود را برای احراز هویت در سلسیوس (KYC) ارسال کنند. پس از احراز هویت شما، باید حساب خود را شارژ کنید. این کار را می‌توانید با تراکنش ACH از بانک خود با استفاده از ارز فیات انجام دهید. یا می‌توانید به‌طور مستقیم هر تعداد از 10 رمزارز پشتیبانی شده سلسیوس را از دو صرافی شریک سلسیوس به‌طور مستقیم به حساب خود واریز کنید.

از آنجایی که سلسیوس صرافی اختصاصی خود را ندارد، یک داشبورد بسیار ابتدایی برای نظارت بر برداشت‌ها و واریزی‌ها دارد.

شما می‌توانید با سودی که هر دوشنبه مستقیماً به حساب شما واریز می‌شود بلافاصله کسب درآمد را آغاز کنید. این برنامه از یک سری خدمات مالی دیگر مانند وام‌های ارز دیجیتال، برداشت‌های بدون کارمزد و پرداخت مستقیم به خانواده و دوستان نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر به دنبال یک وام بدون دردسر هستید، سلسیوس گزینه مناسب شماست. شما به سادگی می‌توانید مبلغ وام، نرخ سود و روش پرداخت خود را انتخاب کنید. این وام توسط سپرده‌های ارز دیجیتال شما پشتیبانی می‌شود. یک ویژگی عالی وام‌های سلسیوس این است که رمزارزهای شما در کیف پول شما باقی می‌مانند و می‌توانید از آن‌ها سود کسب کنید، حتی هنگامی که دارید وام خود را بازپرداخت می‌کنید. لازم نیست که هیچ دارایی را نقد کنید، و همچنان می‌توانید به کسب سود ادامه دهید، یک سناریوی نادر برد-برد.

 

رمزارزها در سلسیوس

سلسیوس به هنگام واریز رمزارز به کیف پول خود گزینه‌های محدودی دارد. این پلتفرم صرافی اختصاصی ندارد که این یک اشکال جدی است. در عوض، کاربران می‌توانند با استفاده از Wyre یا Coinify فقط خریدهای درون برنامه‌ای انجام دهند.

پس از واریز کوین یا توکن، می‌توان آن را به رمزارزهای مختلف از جمله موارد زیر تبدیل کرد. سپس می‌توانید از توکن‌های واریزشده خود سود کسب کنی. گفتنی است که نرخ سود هر هفته تغییر می‌کند.

 

نمای کلی کارمزدهای پلتفرم سلسیوس

یکی از چیزهایی که سلسیوس را برای مبتدیان به گزینه‌ای عالی بدل می‌کند این است که بسیاری از خدمات آن «بدون کارمزد» است، که در اینجا ذکر شده است:

عدم اعمال کارمزد به این دلیل است که سلسیوس از طریق خدمات وام‌دهی درآمد کسب می‌کند. در برنامه Celsius، شما با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید رمزارز خریداری کنید:

  • ACH transfer (via Wyre)
  • Bank transfer
  • Debit card purchase
  • Credit card purchase
  • SEPA transfer

از آنجایی که سلسیوس صرافی اختصاصی ندارد، با دو سرویس دیگر یعنی Wyre و Coinify همکاری کرده است. این سرویس‌ها خریدهای درون برنامه‌ای را برای تعداد محدودی از رمزارزها که می‌توانند در والت Celsius واریز شوند، میسر می‌سازند. کارمزدها و محدودیت‌های واریز به شکل زیر است.

پس از واریز توکن‌ها به کیف پول، می‌توانید آنها را به یکی از 30 ارز دیجیتالی که می‌توانید وام دهید یا وثیقه بگذارید، تبدیل کنید.

 

رمزارزهای تحت پشتیبانی سلسیوس

سلسیوس برای واریز ارزهای دیجیتال به کیف پول خود گزینه‌های محدودی دارد. کاربران فقط می‌توانند با استفاده از Wyre یا Coinify رمزارز خریداری کنند. رمزارزهای پشتیبانی شده سلسیوس برای هر یک از این سرویس‌ها در جدول زیر فهرست شده است.

 

آیا دارایی‌های شما در سلسیوس امن است؟

تیم سلسیوس امنیت را بسیار جدی می‌گیرد. این پلتفرم دارای شش گواهینامه امنیتی از جمله ISO/IEC، رصد 24 ساعته شبکه، آخرین نوآوری‌های رمزنگاری، اطلاعات سایبری و متخصصین واکنش به حادثه است. سلسیوس همچنین از فن‌آوری‌های منحصر به فردی مانند محاسبات چند طرفه برای تأمین امنیت و محافظت از دارایی‌ها استفاده می‌کند.

 

سلسیوس همچنین تأکید می‌کند که کاربران برای اطمینان از امنیت و یکپارچگی شبکه و دارایی‌های خود، اقداماتی را انجام دهند. این اقدامات شامل موارد زیر است:

  • تأیید دو مرحله‌ای در برنامه موبایل Celsius
  • نوشتن آدرس‌های برداشت خود
  • فعال کردن حالت HODL – یک قابلیت امنیتی منحصر به فرد که تمام برداشت‌ها را مسدود می‌کند
  • ذخیره آفلاین کد HODL
  • محافظت از ایمیل و حساب‌های شخصی خود از حملات تعویض سیم کارت. استفاده از تأیید دو مرحله‌ای پیامکی (مانند برنامه Authenticator Google)
  • استفاده از یک ایمیل منحصر به فرد
  • عدم استفاده از شبکه‌های وای فای عمومی یا ناامن
  • عدم استفاده از رایانه‌ها یا دستگاه‌های عمومی یا مشترک
  • امن نگاه داشتن دستگاه با یک رمزعبور قوی و منحصر به فرد
  • استفاده از رمز عبور رمزگذاری شده
  • خروج از سیستم و بستن برنامه پس از اتمام کار با آن

 

سلسیوس برای شما مناسب است اگر:

  • به دنبال کسب درآمد منفعلانه هستید
  • معامله کردن ارزهای دیجیتال برای شما اهمیت زیادی ندارد
  • برای شما متمرکز بودن پلتفرم اهمیت چندانی ندارد
  • در خارج از آمریکا زندگی می‌کنید، بنابراین می‌توانید کمترین نرخ وام و بیشترین پاداش را به دست آورید
  • علاقه به ارسال و دریافت مستقیم رمزارزها در برنامه کیف پول سلسیوس

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: fool

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×