» آرشیو اخبار » سقوط 77 درصدی «لونا 2» به دلیل خصوصی شدن توییتر دو کوآن
حساب توییتر دوکوآن

سقوط 77 درصدی «لونا 2» به دلیل خصوصی شدن توییتر دو کوآن

18 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دو هفته پس از راه‌اندازی مجدد اکوسیستم ترا از طریق ایردراپ لونا 2، ارزش این کوین پس از 77 درصد کاهش قیمت، به پایین‌ترین سطح خود رسید. بر اساس داده‌های کوین‌گکو (Coingecko)، این توکن در حال حاضر با قیمت 4/33 دلار معامله می‌شود.

اگرچه عملکرد کلی بازار کریپتو در کاهش این ارز دیجیتال نقش داشته است، اما سطح FUD پیرامون کوین جدید نیز ارزش تماشا دارد.

اعتماد به اکوسیستم جدید کم شده است زیرا گمانه‌زنی‌ها در مورد نقش دو کوآن در ساخت شبکه جدید ترا ظاهر شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این گمانه‌زنی‌ها پس‌ازآن آشکار شد که عضو خود-خوانده ترا، FatMan، ادعا کرد که کوآن و ترافرم لبز (Terraform Labs) در مورد اینکه شبکه جدید را در اختیار کامیونیتی قرار داده‌اند، دروغ گفته و مدعی شد که «TFL، مالک 42 میلیون لونا به ارزش بیش از 200 میلیون دلار است.»

او همچنین ادعا کرد که کوآن در راه‌اندازی مجدد ترا دست داشته و از دارایی‌های لونا خود برای رأی دادن به حمایت از هارد فورک استفاده کرده که برخلاف درخواست‌های کامیونیتی مذکور برای سوزاندن توکن‌ها است.

بااین‌حال، تمام این ادعاها هنوز تأیید نشده‌اند، اما آن‌قدر باعث ایجاد عدم اطمینان در میان اعضا و کاربران شده‌اند که موجب فروش گسترده این توکن شود. تصمیم دو کوآن برای خصوصی کردن حساب توییتر خود نیز ممکن است بر ترس‌های پیرامون اکوسیستم مذکور افزوده باشد.

این اتهامات، اولین باری نبود که FatMan درباره دو کوآن مطرح کرد. چند روز پیش نیز، او ادعا کرد که ارتقا شغلی کوآن به بالاترین مدارج، به دلیل پارتی‌بازی و ارتباطات خویشاوندی بوده است.

او اشاره کرد که کوآن پس از برنده شدن کمک مالی 550 هزار دلاری اینفوبانک (Infobank) برای اولین استارت‌آپ خود، Annify، محبوب شد و به شهرت رسید؛ اما او این سؤال را مطرح کرد که چگونه کوآن، این کمک‌هزینه را دریافت کرده است زیرا در آن زمان، استارت‌آپ مذکور هیچ محصولی را ارائه نکرده بود. به گفته وی، کوآن به دلیل ارتباطش با اینفوبانک، این بودجه را دریافت کرده است.

در همین حال، گزارش شده که مقامات مجری قانون در کره جنوبی در حال تحقیق در مورد یکی از کارکنان ترافرم لبز درباره اختلاس احتمالی بیت‌کوین متعلق به این شرکت هستند. گذشته از آن، مقامات قانونی همچنین به دنبال این مسئله بوده که بدانند آیا دو کوآن از وقوع فاجعه سقوط ترا مطلع بوده است یا خیر.

درحالی‌که لونا 2 تنها توکن مرتبط با پروژه ترا نیست که به دلیل این گمانه زنی‌ها سقوط کرده است، در حال حاضر لونا کلاسیک (LUNC)، 100 درصد از ارزش خود را ازدست داده و قیمت این کوین در 24 ساعت گذشته و در میان کمرنگ شدن بهبود قیمتی رمزارز مذکور، 11.3 درصد کاهش را تجربه کرده است.

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×