» آرشیو اخبار » سقوط اتریوم به زیر 1700 دلار؛ اختلاف بر سر به روزرسانی مرج است
سقوط اتریوم به زیر 1700 دلار؛ اختلاف بر سر به روزرسانی مرج بیداد می‌کند

سقوط اتریوم به زیر 1700 دلار؛ اختلاف بر سر به روزرسانی مرج است

29 مرداد 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که کمتر از یک ماه تا تبدیل اتریوم از یک بلاک چین اثبات کار به بلاک چین اثبات سهام باقی مانده است، فعالان حوزه رمزارز به طور فزاینده‌ای بر سر این به روزرسانی بزرگ دچار اختلاف نظر هستند.

هرچند شکی نیست که به روزرسانی مرج (Merge) کارمزدهای شبکه اتریوم را به شدت کاهش می‌دهد و منجر به اولین تقاضای کلان برای دارایی‌های دیجیتالی در تاریخ رمزارزها می‌شود، بخشی از علاقه مندان به اتریوم، به ویژه ماینرها، با این رویداد مخالف هستند.

مخالفت ماینرهای اتریوم

چندلر گوئو (Chandler Guo) یک ماینر معروف اتریوم که در فورک سال 2016 این بلاکچین به «Etherium Classic» نقش برجسته‌ای داشت، یکی از مخالفان جدی به روزرسانی مرج بوده و خواهان آن است که ماینرها این آپدیت را نادیده گرفته و به فعالیت خود ادامه دهند تا  زنجیره اثبات کار به صورت موازی به کار خود ادامه دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

گوئو در مصاحبه‌ای در اوایل این هفته اظهار داشت که مدل PoS  راه امرار معاش ماینرها را از بین می‌برد. گوئو گفت: «بسیاری از ماینرها باید کسب و کار خود را تعطیل کنند. این کارشناس همچنین اظهار داشت که طرح پیشنهادی او به سرعت نظر مثبت ماینرها را به خود جلب کرده و آنها امیدوارند که  این بلاکچین را در هفته اول ماه سپتامبر فورک کنند.

برخی نیز معتقدند که شبکه اتریوم تحت مکانیزم PoS به طور فزاینده‌ای سانسور می‌شود. برای مثال، ممنوعیت اخیر میکسر مبتنی بر اتریوم تورنادو کش (Tornado Cash)، میزان کنترلی که OFAC می‌تواند روی شبکه‌های رمزارز داشته باشد را نشان می‌دهد.

افرادی همچون کاربر توییتر «ElonVerse» نیز معتقدند که دوران پسا-مرج بدتر خواهد بود. ElonVerse در توییتر خود نوشت: «بیش از 66 درصد از اعتبار سنج‌های زنجیره بیکن (Beacon Chain) اتریوم از مقررات OFAC تبعیت می‌کنند.»

حمایت معامله‌گران سازمانی از آپیدت مرج اتریوم

از سوی دیگر، اگرچه ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم مخالف PoW نیست، اما اخیراً از کسانی که به دنبال هارد فورک اتریوم هستند انتقاد کرده و آن‌ها را «افرادی که فقط به دنبال سریع پولدار شدن هستند» خطاب کرده است.

اما برخی از معامله‌گران سازمانی از انتقال اتر به PoS حمایت می‌کنند، به طوری که بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان (JPMorgan) در این هفته اعلام کرد که این امر برای صرافی‌ها سودمند خواهد بود، به‌ویژه آنهایی که خدمات سپرده گذاری (استیکینگ) ارائه می‌دهند.

در همین حال، قیمت اتریوم به شدت کاهش یافته و به نظر می‌رسد که شور و شوق قبل از آپدیت مرج از بین رفته است. به گفته آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیانگذاران شرکت معاملاتی  100x Group: «این فروش دسته جمعی یا توسط سرمایه‌گذارانی صورت گرفته که مطمئن نیستند آپدیت مرج اتفاق بیفتد و بنابراین با فروش قراردادهای آتی به قیمت‌های بالاتر از قیمت فعلی، از خود در برابر خطر ریزش قیمت محافظت می‌کنند یا توسط سرمایه‌گذارانی که اندوخته‌های فعلی اتر خود را کاهش می دهند تا بتوانند ETH های رایگانی که بعد از تقسیم زنجیره ضرب می‌شوند را به دست بیاورند.» با این حال، هیز معتقد است که «اجرای موفقیت‌آمیز آپدیت مرج منجر به افزایش فشار خرید در بازار مارجین می‌شود و موقعیت‌های معاملاتی بازارسازها در بازار آتی را خنثی می‌کند».

اتریوم پس از صعود شدید خود از کف قیمت ماه ژوئن و افزایش بیش از 100 درصدی برای رسیدن به قیمت 2030 دلار در آخر هفته گذشته، در کمتر از شش روز بیش از 13 درصد سقوط کرده است. در زمان نگارش این خبر، اتر (ETH) پس از ضرر تقریباً 4.80 درصدی در 24 ساعت گذشته، با قیمت 1698 دلار معامله می‌شود.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Zycrypto

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×