» آرشیو اخبار » سرمایه گذاری میلیاردی گوگل در توسعه اقتصاد دیجیتال آفریقا

سرمایه گذاری میلیاردی گوگل در توسعه اقتصاد دیجیتال آفریقا

19 مهر 1401 4

شرکت گوگل از برنامه بلند پروازانه خود برای سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در توسعه اقتصاد دیجیتال قاره آفریقا خبر داده که قرار است در جریان این پروژه، شبکه اقتصاد دیجیتال اروپا نیز به آفریقا متصل شود.

به گزارش گذارنیوز، گوگل از برنامه سرمایه گذاری پنج ساله خود برای توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال قاره آفریقا خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوگل قرار است در قالب این برنامه، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده که بر همین اساس، کشور آفریقای جنوبی نیز به هاب حافظه ابری (Cloud) قاره آفریقا تبدیل خواهد شد.

این سرمایه گذاری شامل توسعه زیرساخت های سخت افزاری و آموزش خواهد شد که قرار است در قالب وام های بسیار کم بهره در اختیار کشورهای آفریقایی قرار گیرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس برآوردهای انجام شده توسط گوگل، سهم اقتصاد مبتنی بر اینترنت در قاره آفریقا قرار است تا سال ۲۰۲۵ به ۱۸۰ میلیارد دلار رشد کند که با این حساب، ۵.۲ درصد از تولید ناخالص این قاره را تشکیل خواهد داد.

اما بخش بلند پروازانه طرح ارائه شده از سوی گوگل، اتصال مراکز داده آفریقا به اروپا از طریق کابل های زیردریایی است که بخش عمده ای از زمان لازم برای اجرای این پروژه بزرگ اقتصادی را به خود تخصیص خواهد داد. این شبکه کابل قرار است با عبور از کشورهای توگو، نیجریه و آفریقای جنوبی از طریق دریا به اروپا متصل شود تا از این طریق، اقتصاد دیجیتال دو قاره به یکدیگر متصل شوند.

به گفته کارشناسان گوگل، نصب و راه اندازی این کابل به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد و پس از آن، باید به سراغ تکمیل و توسعه فضای ابری بزرگ آفریقای جنوبی رفت؛ جایی که قرار است تمامی اطلاعات مبتنی بر اینترنت کشورهای آفریقایی به آنجا متصل شده و پس از آن به شبکه اروپا بپیوندد.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×