» آرشیو اخبار » سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کاهش یافته است

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کاهش یافته است

30 مهر 1401 5

یک فعال حوزه کشاورزی گفت: میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به شدت کاهش پیدا کرده و کشاورزان ما بیشتر از کمبود ماشین آلات کشاورزی رنج می برند.

به گزارش گذارنیوز، رضا رحمت اظهار کرد: در بخش کشاورزی ماشین آلاتی نیاز داریم که بتوانند در یک زمان عملیات آماده سازی زمین، کاشت و کود دهی محصول را انجام دهند تا به این ترتیب استفاده خوبی از ماشین آلات کشاورزی داشته باشیم.

این فعال حوزه کشاورزی با تاکید بر تلفیق کشاورزی و باغبانی، گفت: استفاده از صنایع تبدیلی در کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی یکی از راهکارهایی است که می تواند کشاورزی ما را از این بن بست نجات دهد.

این دکترای کشاورزی با تاکید بر اینکه در زمینه ماشین آلات کشاورزی دارای نقصان هستیم، افزود: تغییرات اقلیمی در ایران باعث کاهش شدید محصولات شده، بر این اساس باید نسبت به جایگزینی ارقام و محصولات جدید در کشور با توجه به این تغییرات، اقدام کنیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کاهش یافته است

رحمت تصریح کرد: تغییرات اقلیمی در ایران به گونه ای است که بیشتر جنبه خشک آن نصیب ایران شده و باران های غیرمثمر به صورت سیلاب از دسترس خارج می شود.

وی ادامه داد: ما مجبوریم روش های آبیاری را با توجه به تغییرات اقلیم تغییر دهیم و از آبیاری زیر سطحی و بارانی بیشتر استفاده کنیم و روش های سنتی و غرق آبی را با توجه به میزان تبخیر بالای آب، کنار بگذریم.

رحمت افزود: در گذشته بیشتر از ۶۰ درصد جمعیت در روستاها زندگی می کردند و محصولات زراعی و باغی را به شهرها روانه می کردند، اما امروزه کمتر از ۲۵ درصد در روستاها هستند و تولید محصولات کشاورزی پایدار دچار آسیب شده است.

این فعال حوزه کشاورزی تصریح کرد: کشت چغندرقند در گذشته به صورت سنتی و دست کاشت انجام می شد، ولی در حال حاضر مکانیزاسیون شده و به بالای ۸۰ تن برداشت محصول در هکتار رسیده است.

رحمت با بیان اینکه در حال حاضر کشت زمستانه چغندرقند در گلستان و خوزستان رواج دارد، افزود: چغندرقندی که در زمستان کشت می شود از نظر درصد قند نسبت به محصول بهاره میزان کمتری دارد.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×