» آرشیو اخبار » سرمایه‌‌گذاری 500 میلیون دلاری بایننس در استارت‌آپ‌های «وب3»
بایننس

سرمایه‌‌گذاری 500 میلیون دلاری بایننس در استارت‌آپ‌های «وب3»

16 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق گزارشی که CNBC در اول ژوئن منتشر کرد، بایننس لبز Binance Labs (شرکت سرمایه‌گذاری بایننس)، 500 میلیون دلار را با پشتیبانی شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری ریسک‌پذیر DST Global، Breyer Capital و همچنین دفاتر و شرکت‌های خانگی ناشناس برای صندوق استارت‌آپ خود جمع‌‌آوری کرده است.
علی‌‌رغم وجود وجوه جدید در سراسر این صنعت، به‌‌نظر می‌رسد که بازارهای رمزارزی در حال ورود به سیکل نزولی هستند. همان‌‌طور که در این گزارش اشاره شد، بیت‌کوین از نوامبر گذشته که به بالاترین حد 69 هزار دلاری خود رسید، بیش از 50 درصد سقوط کرده است. کوین بیس، صرافی پیشرو مستقر در ایالات متحده نیز از ابتدای سال شاهد کاهش 69 درصدی سهام خود بوده است.
کن لی (Ken Li)، مدیر اجرایی سرمایه‌گذاری بایننس لبز به CNBC گفت:«ما به‌دنبال پروژه‌های دارای پتانسیل برای رشد اکوسیستم وب3 هستیم.»
گزارش CNBC اشاره می‌کند که اگرچه بایننس «مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها با مشخصات بالا را در سال گذشته انجام داده است»، این مورد، اولین باری است که شرکت به‌طور رسمی یک صندوق VC را با تأمین مالی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی، جمع‌آوری می‌کند.
شایان ذکر است که شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندرسن هوروویتز a16zمستقر در سیلیکون ولی در 25 می از راه‌اندازی یک صندوق 4/5 میلیارد دلاری خبر داد زیرا آنها معتقدند که «اکنون ما وارد دوران طلایی وب3 شده‌ایم.»
a16z در پست وبلاگ خود گفت:
«ما فکر می‌کنیم که اکنون وارد دوران طلایی وب3 شده‌ایم. بلاک‌چین‌های قابل برنامه‌ریزی به‌اندازه کافی پیشرفته هستند و طیف متنوعی از برنامه‌ها به ده‌ها میلیون کاربر رسیده است. مهمتر از آن، موج عظیمی از استعدادها در سطح جهانی است که در طول سال گذشته وارد وب3 شده‌اند. آنها باهوش و پرشور هستند و می‌خواهند اینترنت بهتری بسازند.
به‌‌ همین دلیل تصمیم گرفتیم بزرگ شویم. ما از سال 2013 برروی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده و امروز چهارمین صندوق رمزارزی خود به مبلغ 4/5 میلیارد دلار را اعلام می‌کنیم. از این مقدار، تقریباً 1/5 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری‌های اولیه و ابتدایی (seed) و 3 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز اختصاص خواهد یافت. با این کار، مجموع سرمایه‌های کریپتو/وب3 ما به بیش از 7/6 میلیارد دلار می‌رسد.»

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

تبلیغات جام جهانی قطر

منبع: cryptoglobe

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×