» آرشیو اخبار » سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس برای نجات شرکت‌های رمزارزی
گلدمن ساکس

سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس برای نجات شرکت‌های رمزارزی

16 آذر 1401 2

گلدمن ساکس قصد دارد با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، به احیای شرکت‌هایی که به واسطه سقوط گسترده بازار با مشکل مواجه شده‌اند، کمک نماید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و به نقل از گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکایی، قصد دارد بودجه قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال اختصاص دهد تا از این طریق به احیای شرکت‌هایی که به واسطه سقوط گسترده بازار با مشکل مواجه شده‌اند، کمک نماید.

کمک گلدمن ساکس

دیدگاه رقبای گلدمن ساکس نسبت به بازار رمزارزها

متیو مک‌درموت (Mathew McDermott)، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال گلدمن ساکس گفته است از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط سنگین صرافی مشهور اِف‌تی‌ایکس (FTX) با بحران اعتماد بزرگی مواجه شده است، نهادهای مالی قدیمی فرصت را غنیمت خواهند شمارد. مک درموت معتقد است که تراژدی تلخ اِف‌تی‌ایکس (FTX) یک شکست بزرگ برای این صنعت نوپا بود. از طرف دیگر، فناوری زیربنای این صنعت همچنان به درستی به کار خود ادامه می‌دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

گفتنی است که ماه گذشته، این غول بانکی یک سیستم طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال را نیز معرفی کرد که با مشارکت پلتفرم کوین متریکس (CoinMetrics) توسعه یافته بود.

در ماه می (اردیبهشت) نیز، دیوید سولومون (David Solomon)، مدیرعامل گلدمن ساکس، ضمن اشاره به پتانسیل بلاکچین در ایجاد اختلال دیجیتال در زیرساخت‌های مالی، اذعان داشت که این بانک به دلیل وجود موانع نظارتی متعدد نمی‌تواند کار زیادی در حوزه رمزارزها انجام دهد.

در همین حال، رقبای اصلی گلدمن ساکس نیز ظاهراً دید چندان خوش‌بینانه‌ای نسبت به ارزهای دیجیتال ندارند. هفته گذشته، جیمز گورمن (James Gorman)، مدیرعامل مورگان استنلی، اظهار داشت که ارزهای دیجیتال هیچ ارزش ذاتی ندارند. وی ضمن تاکید بر سقوط چشمگیر اخیر، معتقد است با تمام این اوصاف، این صنعت احتمالاً از بین نخواهد رفت.

از سوی دیگر، جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، نگرش تحقیرآمیز خود نسبت به ارزهای دیجیتال را حفظ کرده و اخیراً آنها را با سنگ‌های خانگی یا به اصطلاح پت‌راک‌ها مقایسه کرده است.

با این اوصاف، ممکن است شرط‌بندی بالقوه مخاطره‌آمیز گلدمن ساکس بر روی شرکت‌های ارز دیجیتال نتیجه معکوس داشته باشد. به گزارش وبسایت خبری یوتودی (U.Today)، لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک راک اخیرا پیش‌بینی کرده است که سهم اصلی شرکت‌های ارز دیجیتال در شرایط فعلی از بین خواهد رفت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×