» آرشیو اخبار » سرقت 100 میلیون دلاری هکرها با سوءاستفاده از یک پل بلاکچینی

سرقت 100 میلیون دلاری هکرها با سوءاستفاده از یک پل بلاکچینی

4 تیر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هکرها حدود 100 میلیون دلار از یک پل بلاکچینی سرقت کردند، حادثه‌ای که باری دیگر یک آسیب‌پذیری کلیدی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال را آشکار کرد.

 

بلاکچین هارمونی (Harmony) در توییتی اعلام کرد که پل هورایزن (Horizon) که به افراد امکان می‌دهد رمزارزهای خود را بین بلاکچین‌های مختلف جابجا کنند، صبح پنجشنبه تحت حمله هکری قرار گرفت. این شرکت “همکاری با مقامات ملی و متخصصان جرم شناسی را برای شناسایی مجرم و بازیابی وجوه دزدیده شده آغاز کرده است.”

تبلیغات جام جهانی قطر

فضای کریپتو عمدتاً به دو بخش تقسیم می‌شود: برای مثال، شبکه‌های بیت‌کوین و اتریوم فقط می‌توانند با استفاده از توکن‌های BTC و ETH کار کنند. به دلیل رشد استفاده از ارزهای دیجیتال و افزایش تقاضای معامله گران برای قابلیت تعامل یکپارچه با یکدیگر، پروژه‌هایی مانند هارمونی در حال ساخت پلتفرم‌هایی تحت عنوان پل (Bridge) هستند که می‌توانند انواع توکن‌ها را قبول کنند و آنها را به سادگی بین بلاکچین‌های مختلف جابجا کنند.

اما پل‌های بلاکچینی در برابر هک آسیب پذیر هستند، زیرا فناوری آنها پیچیده است و اغلب توسط تیم‌هایی ناشناس اداره می‌شوند. همچنین نحوه محافظت از رمزارزها در این شبکه‌ها اغلب نامشخص است. گفتنی است که هکرهای حرفه‌ای بارها این شبکه‌ها را هدف قرار داده‌اند.

طبق وب‌سایت کوین‌گکو (CoinGecko)، توکن ‌هارمونی (ONE) که برای پرداخت کارمزد تراکنش، کسب پاداش یا رای دادن به طرح‌های پیشنهادی پلتفرم استفاده می‌شود، طی 24 ساعت گذشته 12 درصد کاهش یافته است. طبق این وب سایت، بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال در پروژه بلاکچینی هارمونی قفل شده است.

گفتنی است که پس از حمله، بلافاصله مشخص نشد که آیا رمزارزهای کاربران به سرقت رفته یا خیر.

 

لو رفتن کلیدهای خصوصی

گفتنی است که حمله به شبکه هورایزن که انتقال رمزارزها بین بلاکچین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس(BSC) را میسر می‌سازد، سومین حمله بزرگ به یک پل بلاکچینی در سال جاری به شمار می‌رود. در ماه فوریه، هکرها بیش از 300 میلیون دلار از پل ورم‌هول (Wormhole) سرقت کردند و پس از آن یک ماه بعد، 620 میلیون دلار از پل رونین (Ronin) به سرقت بردند.

پلتفرم چین انالیسیس (Chainalysis) تخمین زده است که حتی قبل از هک هورایزن ، بیش از 1 میلیارد دلار از پل‌های بلاکچینی به سرقت رفته بود.

 

منبع: بلوبرگ

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×