» ارز دیجیتال » سرعت گرفتن کانادا برای قانونگذاری کریپتو
کانادا

سرعت گرفتن کانادا برای قانونگذاری کریپتو

15 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دولت کانادا مشاوره در مورد رمزارزها، استیبل کوین ها و CBDCها را آغاز خواهد کرد.
هیئت حاکمه معتقد است که چنین دارایی‌هایی باید تحت نظارت دقیق عمل کنند، زیرا می‌توانند عملیات غیرقانونی را تسهیل کنند و نهادهای دموکراتیک را به چالش بکشند.

کریپتو یکی از اولویت‌های بودجه می‌باشد

همانطور که در مینی بودجه خود در سال 2022 مشخص شد، دولت فدرال کانادا قصد دارد قوانینی را در بخش رمزارزهای محلی اعمال کند. مقامات مجموعه‌ای از مشاوره‌ها را با سهامداران برای بحث در مورد مزایا و معایب دارایی های دیجیتال، استیبل کوین‌ها و CBDC ها آغاز کردند.

مقامات کانادا استدلال کردند که این یک گام حیاتی است، زیرا دیجیتالی شدن پول، سیستم مالی جهانی را متحول کرده است. آنها همچنین بر این باورند که رمزارزها می‌توانند به امور جنایی دامن بزنند و توسط افراد خاطی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می شود:

تبلیغات جام جهانی قطر

“در چند ماه گذشته، دارایی‌های دیجیتال و رمزارزها برای جلوگیری از تحریم‌های جهانی و تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی، هم در کانادا و هم در سراسر جهان استفاده شده‌اند.”

به منظور کمک به رسیدگی به این چالش‌ها در کانادا، بودجه 2022 قصد دولت را برای راه‌اندازی یک بررسی قانونی بخش مالی با تمرکز بر دیجیتالی کردن پول و حفظ ثبات و امنیت بخش مالی اعلام کرد.

بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان مالی هشدار دادند که روسیه ممکن است از رمزارزها برای دور زدن برخی از تحریم‌های اعمال شده توسط غرب پس از آغاز عملیات نظامی ویژه پوتین در اوکراین استفاده کند.

برعکس، چانگپنگ ژائو(Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، فکر می کند که بیت‌کوین و آلتکوین‌ها گزینه مناسبی برای جلوگیری از جریمه‌های پولی نیستند. مدیر اجرایی اظهار داشت که کلاس دارایی به دلیل فناوری بلاکچین قابل ردیابی است و دولت‌ها در سراسر جهان می‌توانند به راحتی چنین تراکنش‌هایی را شناسایی کنند.

موضع بانک کانادا

بانک مرکزی این کشور آمریکای شمالی بارها از دولت خواسته است تا قوانین مربوط به صنعت را اجرا کند.

کارولین راجرز (Carolyn Rogers)، معاون ارشد فرماندار، در ماه ژوئن (خرداد) اظهار داشت که این مرحله باید در اسرع وقت تکمیل شود، زیرا طبقه دارایی تکامل یافته و سرمایه گذاران بیشتری را جذب می‌کند. به نظر او، برخی از افراد نمی‌دانند که ممکن است کل سرمایه خود را هنگام ورود به این اکوسیستم از دست بدهند.

کانادا

بانک کانادا تخمین زد که تا پایان سال 2021 تقریباً 13 درصد از بزرگسالان کشور هولدر (HODLers) بودند، در حالی که 90 درصد از جمعیت از وجود بیت‌کوین اطلاع داشتند.

مطالعه این موسسه نشان داد که بیت‌کوین برای افرادی که سواد مالی پایینی دارند، جذاب‌تر است. سرمایه‌گذارانی که دانش کافی از اقتصاد دارند، دومین گروه جمعیتی احتمالی برای مالکیت رمزارزهای اولیه هستند.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×