» آرشیو اخبار » سرعت فروش بیت کوین از سوی ماینرها در حال افزایش است
بیت کوین

سرعت فروش بیت کوین از سوی ماینرها در حال افزایش است

16 آبان 1401 1

ماینرهای بیت کوین، دارایی‌های خود را با سرعتی شتاب‌زده می‌فروشند که می‌تواند نشان‌دهنده پتانسیل صعودی این ارز در آینده نزدیک باشد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حال حاضر، ماینرها موجودی بیت کوین خود را با سرعتی می‌فروشند که از اوایل سال 2021 تاکنون مشاهده نشده است. علاوه‌ بر این، تداوم تغییر منفی دارایی‌های خالص ماینرها از سال 2017 تاکنون اتفاق نیفتاده است. ماینرها طی سه ماه گذشته، به طور مداوم بیت کوین خود را با نرخی تهاجمی و احتمالاً برای پرداخت بدهی‌هایی از قبیل قبوض برق و وام‌های خود فروخته‌اند.

دارایی خالص ماینرهای بیت کوین

از سال 2020، موجودی خالص ماینرها در پنج مورد منفی شده است. در چهار مورد از این پنج مورد، بیت کوین در ماه‌های بعد، افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. افزون بر این، در کل دوره صعودی 2017، فشار فروش پایداری از سوی ماینرهای بیت کوین وجود داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیامد افزایش سرعت فروش بیت کوین

در حالی که فروش بیت کوین از سوی ماینرها را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از یک بازار با عملکرد ضعیف در نظر گرفت، از لحاظ تاریخی، همیشه پیش درآمدی برای حرکت صعودی قیمت بیت کوین بوده است.

تنها دوره‌ای که در تاریخ موجودیت بیت‌کوین، انباشت ماینرها در کنار احساسات صعودی در بازار اتفاق افتاد، پس از سقوط گسترده بازار در پی همه‌گیر شدن کووید-19 در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت 1399) و نوامبر ۲۰۲۱ (آبان 1400) یعنی زمانی که بیت‌کوین به بالاترین سطح تاریخی خود رسید، می‌باشد.

بااین‌حال، ماینرها بیت‌کوین کمتری را به صرافی‌ها منتقل می‌کنند. اینکه آیا توضیحات فوق به شکست چندین صرافی در طول بازار نزولی فعلی یا افزایش دسترسی به معاملات همتابه‌همتای فرابورس مربوط می‌شود یا خیر، مشخص نیست.

نمودار زیر حجم بیت‌کوین ارسال شده به صرافی‌ها از سال 2016 تاکنون را نشان می‌دهد. در طول سال 2022، هیچ افزایشی در حجم این نقل و انتقالات وجود نداشته، اما این جریان به طور پیوسته ادامه داشته است. اکنون ماینرهای بیت‌کوین، دارایی‌های خود را با سرعتی شتاب‌زده می‌فروشند که می‌تواند نشان‌دهنده پتانسیل صعودی این ارز در آینده نزدیک باشد.

حجم انتقال ماینرها به صرافی

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×