» آرشیو اخبار » سرعت اینترنت افزایش یافته است
سرعت اینترنت افزایش یافته است

سرعت اینترنت افزایش یافته است

26 مرداد 1401 4

به گزارش گذارنیوز، «عیسی زارع پور» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با تامین ترافیک و تامین باند پلتفرم‌های خارجی چند روز گذشته، در تامین اینترنت داخلی چند ساعت تاخیر ایجاد شد و برطرف شد. با توجه به اینکه خطوط جایگزین را لحاظ کردیم چند ساعت زمان برد تا اختلال ایجاد شده برطرف شود.

افزایش سرعت اینترنت به حدود 27 مگ بر ثانیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.

سرعت اینترنت افزایش یافته است

تبلیغات جام جهانی قطر

زارع پور افزود: یک پروژه زیربنایی را دنبال می‌کنیم و آن فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که خوب پیش می‌رود و در هفته دولت هم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در چند شهر خواهیم بود. اگر این روند شتاب بگیرد هم وضعیت اینترنت ثابت بهتر خواهد شد و مردم سرعت‌های چند ده برابری و حتی چند صد برابری را تجربه خواهند کرد و سرعت‌های اینترت ثابت و همراه بهتر خواهد شد.

مقایسه سرعت اینترنت ایران و عراق

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با مقایسه اینترنت ایران و عراق و تفاوتی که به لحاظ سرعت اینترنت وجود دارد، عنوان کرد: وضعیت کاملاً قابل قیاسی است و شما می‌توانید اینترنت کشورها را مقایسه کنید این مشکل یک روزه و دو روزه نبوده و زیرساخت‌های کشور در بعضی حوزه‌ها ده سال است که نوسازی نشده و بخشی از مشکلات ما ناشی از آن است.

وی اضافه کرد: ما برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی کردیم و در لایه‌های توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی بی شهری و زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت برنامه‌هایی را در حوزه اینترنت ثابت و اینترنت همراه طراحی کردیم که مسیر برنامه‌ای میان مدت و بلند مدت را شامل می‌شود. حق مردم است و آن را به عنوان یک حق بررسی می‌کنیم ان شاءالله در آینده نزدیک سرعت اینترنت بیشتر خواهد شد.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×