» آرشیو اخبار » سختی استخراج بیت کوین امشب تعدیل می‌شود
بیت کوین

سختی استخراج بیت کوین امشب تعدیل می‌شود

29 آبان 1401 2

پس از تنظیمات پشت سر هم منفی یا خنثی در سختی شبکه، این احتمال وجود دارد که این‌بار هش ریت بیت کوین و سختی استخراج آن افزایش یابد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ماینرها انتظار دارند سختی استخراج بیت‌ کوین یکشنبه شب یا صبح دوشنبه 20 نوامبر (29 آبان) تعدیل شود. پس از تنظیمات پشت سر هم منفی یا خنثی در سختی شبکه، این احتمال وجود دارد که اینبار هش ریت بیت‌کوین و سختی استخراج آن افزایش یابد. هرچند، انتظار می‌رود که این معیار اواخر هفته دوباره کاهش یافته و منجر به تقویت این انتظار شود که هش ریت شبکه به اوج خود برسد.

سختی استخراج بیت کوین
نمودار سختی استخراج بیت کوین منبع: Glassnode

در نمودار زیر درصد بیت‌کوین‌های خرج‌شده ماینرها در یک بازه زمانی 30 روزه را مشاهده می‌کنید. قسمت آبی رنگ که به بالاترین سطح خود از سال 2021 رسیده است، تعداد کوین‌های فروخته‌شده توسط ماینرها را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، حجم بیت کوین فروخته شده توسط ماینرها طی 30 روز گذشته، پنجمین خروجی بزرگ سرمایه در تاریخ بیت کوین محسوب می‌شود.

در همین حال، موجودی ماینرها نیز روندی نزولی داشته است، اما در حال حاضر سرعت این کاهش چندان نگران کننده نیست. اختلاف میان بیت‌کوین‌های مصرف‌شده و موجودی ماینرها می‌تواند به این معنا باشد که شرکت‌های ماینینگ کوین‌های تازه استخراج شده خود را برای پوشش هزینه‌های استخراج می‌فروشند.

تبلیغات جام جهانی قطر
درصد بیت کوین خرج شده توسط ماینرها
درصد بیت کوین خرج شده توسط ماینرها؛ منبع: Glassnode

افزایش چشمگیر هزینه انرژی در سطح جهان همراه با کاهش قیمت بیت‌کوین، طوفانی تمام عیار برای ماینرهای بیت کوین ایجاد کرده است. برای مثال، برترین شرکت ماینینگ یعنی ماراتون دیجیتال (Marathon Digital) در تازه‌ترین گزارش درآمد خود اعلام کرده است که انتظار دارد بیت کوین برای مدتی در بازه 18 تا 20 هزار دلار معامله شود. به همین سبب، خود را برای شرایط نامساعد احتمالی در آینده آماده می‌کند.

با این حال، از آنجایی که پیامدهای سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) همچنان در صنعت رمزارزها بازتاب پیدا می‌کند، بیت کوین برای هشتمین روز متوالی زیر منطقه 17 هزار دلار باقی مانده است. اگر قیمت بیت کوین نتواند از مقاومت 18 هزار دلار عبور نماید، بدون شک مشکلات زیادی را برای ماینرها ایجاد خواهد کرد که منجر به فروش بیشتر دارایی از سوی آنها می‌شود. این فشار فروش که با هدف پوشش هزینه‌های عملیاتی ایجاد می‌شود، به‌نوبه‌خود چرخه‌ای از فشار نزولی را بیش از پیش بر این دارایی دیجیتال وارد خواهد کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×