» آرشیو اخبار » ساکنان ساختمانی در اهواز چادرنشین شدند
ساختمانی در اهواز

ساکنان ساختمانی در اهواز چادرنشین شدند

24 خرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، محمد خانچی گفت: ساختمان عدالت ۲ منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز از سال ٨٧ پروانه گرفت و تا سال ٩٢ با بررسی‌هایی که انجام شد اکثر قسمت‌های آن به اتمام رسید.

بخش‌های دیگر شامل نازک کاری، جانپناه‌ها، حفاظ و نرده، ایمن سازی راه پله‌ها، انشعابات ایمن گاز و برق برای این ساختمان انجام نشده و دارای تاییدیه از نظام مهندسی نیست و شهرداری برای آن پایان کار صادر نکرده است.

او می‌گوید: پایان کار ساختمان مجوز بهره‌برداری از یک بنای مسکونی است و به دلیل اینکه این ساختمان دارای پایان کار نیست شرایط لازم را برای بهره‌برداری نداشته و با بررسی‌های انجام شده، شهرداری نیز هیچگاه مجوز بهره‌برداری ساختمان را در طول این سال‌ها صادر نکرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته خانچی در حال حاضر مشکلات بهره‌برداری ساختمان جدی است و نشت آب به زیر زمین آن باید متوقف شود، چاله آسانسور و نورگیر‌ها برای جلوگیری از سقوط افراد ایمن سازی و پس از آن باید توسط یک شرکت واجد صلاحیت بررسی و سپس برای آن برنامه ریزی شود.

این مقام مسئول گفت: اقداماتی که تاکنون انجام شده شامل، تشکیل جلسه ستاد بحران در فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان و استعلام دستگاه قضا از راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی در مورد وضعیت ساختمان، بررسی‌های کارشناسی توسط کارشناسان این دستگاه، ارزیابی وضعیت ساختمان است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان اقداماتی به سرعت انجام می‌شود تا ساختمانی که قابلیت بهره‌برداری ندارد را به یک شرایط امن و ایمن تبدیل کرده و در آینده تحویل مردم شود.

مالک نیز باید متعهد شود و دستگاه‌های قضایی نیز وی را ملزم به انجام این اقدامات خواهند کرد. مسئولان مربوطه بر کیفیت کار نظارت خواهند کرد.

طی روزهای گذشته ساکنان ساختمان عدالت ۲ یا همان ۳۰۰ دستگاه اهواز از ترس خراب شدن ساختمان بر سرشان در گرمای ۵۰ درجه، در خیابان چادر زده و آواره شده‌اند.

منبع: خبرنگاران‌جوان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×