» آرشیو اخبار » ساز و کار فرانسه برای فروش خودرو
فرانسه

ساز و کار فرانسه برای فروش خودرو

27 مهر 1401 5

به گزارش گذارنیوز؛ در حالی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، یارانه‌های بیشتری را برای خانواده‌های ضعیف‌تر و برای خرید خودروهای برقی اعلام و برای تولید داخلی بیشتر تلاش کرد، رنو و استلانتیس خودروهای الکتریکی جدید ساخت فرانسه را در نمایشگاه خودروی پاریس ارائه کردند.

مکرون در مصاحبه‌ای با روزنامه تجاری لس اکو قبل از بازدید از نمایشگاه گفت که یارانه‌های خودروهای الکتریکی برای خانوارهای کم درآمد سال آینده از ۶۰۰۰ یورو به ۷۰۰۰ یورو (۹۷۶۹ دلار سنگاپور) افزایش می‌یابد، در حالی که برای سایر خریداران فرانسوی به ۵۰۰۰ یورو کاهش می‌یابد.

او افزود که یک طرح «لیزینگ اجتماعی» برای کمک به خانواده‌های کم‌درآمد برای دسترسی به یک خودروی برقی با مبلغ ۱۰۰ یورو در ماه از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. اکثر خودروهای برقی در حال حاضر گران‌تر از بقیه هستند و برای بسیاری خرید آنها مقرون به صرفه نیستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

مکرون گفت: ما راهبردی صنعتی برای مردم داریم که فرانسوی‌های بیشتری خودرو بخرند. فقدان خودروهای برقی ساخت فرانسه موضوع حساسی در نمایشگاه خودرو خانگی است که برندهای خودروی چینی حضور پررنگی دارند.

بر اساس گزارش رویترز، کارلوس تاوارس، مدیر عامل اجرایی استلانتیس گفت: شرکت خودروسازی استلانتیس قرار است از صنعت خودروسازی اروپا و به ویژه فرانسه محافظت کند. تاوارس گفت که تعداد مدل‌هایی که خودروساز شماره چهار جهان در فرانسه تولید می‌کند به زودی دو برابر شده و از ۶ به ۱۲ خواهد رسید.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×