» ارز دیجیتال » ساخت ابزارهای غیرمتمرکز توسط موسس تلگرام
تلگرام

ساخت ابزارهای غیرمتمرکز توسط موسس تلگرام

9 آذر 1401 5

به گفته بنیانگذار تلگرام، پاول دوروف (Pavel Durov)، در 30 نوامبر (9 آذر)، تلگرام قرار است مجموعه‌ای از ابزارهای غیرمتمرکز از جمله کیف پول های غیرمتمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز بسازد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به گفته بنیانگذار تلگرام، پاول دوروف (Pavel Durov)، در 30 نوامبر (9 آذر)، تلگرام قرار است مجموعه‌ای از ابزارهای غیرمتمرکز از جمله کیف پول های غیرمتمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز بسازد.

دوروف گفت: “این ابتکار پاسخی به سقوط اخیر FTX است، زیرا این صنعت در نهایت در دستان عده‌ای معدود متمرکز شد تا از قدرت خود سوء استفاده کنند.”

این اعلامیه هفته‌ها پس از راه‌اندازی فرگمنت (Fragment)، یک پلتفرم حراج غیرمتمرکز برای نام‌های کاربری منحصربه‌فرد مبتنی بر شبکه باز یا TON، یک بلاکچین لایه‌ای، منتشر می‌شود. به گفته دوروف، فرگمنت در کمتر از یک ماه شاهد فروش 50 میلیون دلار نام کاربری بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

دوروف علاوه بر تأسیس تلگرام و فرگمنت، پشت اولین نسخه رسمی بلاکچین TON نیز بود. وی درباره ابزارهای غیرمتمرکز جدید در حال توسعه اظهار داشت:
“راه حل روشن است: پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین باید به ریشه‌های خود بازگردند که آن تمرکززدایی می‌باشد. کاربران ارزهای دیجیتال باید به تراکنش‌های قابل اعتماد و کیف پول‌های خود متکی باشند و پای شخص ثالثی درمیان نباشد”.

تلگرام

همچنین دوروف در مورد ناکارآمدی پلتفرم‌های قدیمی، به طور خاص به اتریوم اشاره کرد، “که متاسفانه حتی پس از بهینه سازی‌های اخیرش قدیمی و گران باقی مانده است.” وی در ادامه گفت:

“زمانی که ناکارآمدی پلتفرم‌های قدیمی تمرکز را توجیه می‌کردند، گذشته است. با رسیدن فناوری‌هایی مانند TON به پتانسیل‌های خود، صنعت بلاکچین باید در نهایت بتواند ماموریت اصلی خود را انجام دهد و آن بازگرداندن قدرت به مردم است.”

به گفته دوروف، جدیدترین ابزار منتشر شده توسط تیم تلگرام، فرگمنت، طی پنج هفته با پنج نفر کار بر روی راه حل ساخته شد. این ایده برای اولین بار با هدف استفاده از “قراردادهای هوشمند مشابه NFT” برای حراج نام‌های کاربری مورد تقاضا در اواخر آگوست (اوایل شهریور) مطرح شد. فرگمنت مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی DNS توسط بنیاد TON راه‌اندازی شد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا نام‌های قابل خواندن توسط انسان را به کیف پول‌های رمزنگاری، قراردادهای هوشمند و وب‌سایت‌ها اختصاص دهند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×