» آرشیو اخبار » زنی برای بالا رفتن از معبد «کوکولکان» جریمه شد
زنی برای بالا رفتن از معبد «کوکولکان» جریمه شد

زنی برای بالا رفتن از معبد «کوکولکان» جریمه شد

16 آذر 1401 7

زنی برای بالا رفتن از معبد «کوکولکان» که یکی از بناهای تاریخی و معروف در مکزیک است، جریمه نقدی شد، اما این سطح از برخورد، انتقادهای زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش گذارنیوز، معبد «کوکولکان» (KUKULCÁN) یک هرم پلکانی در مرکز باستان‌شناسی «چیچن ایتزا» (Chichén Itzá) واقع در ایالت «یوکاتان» مکزیک است. این هرم بین قرن‌های هشتم و دوازدهم میلادی توسط مایاها، اقوامی از سرخپوست‌های ساکن جنوب مکزیک ساخته شده است و به «کوکولکان» (کوکولکان به معنای مار بالدار)، خدایی شناخته شده در میان «آزتک‌ها» و دیگر فرهنگ‌های مکزیک در دوران پساکلاسیک اختصاص دارد.

از سال ۲۰۰۶ میلادی، «مؤسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ مکزیک» (INAH) برای جلوگیری از فرسایش بیشتر دسترسی عمومی به بناهای تاریخی را بسته است. بر این اساس، بازدیدکنندگان می‌توانند اطراف این معبد قدم بزنند، اما نمی‌توانند از معبد بالا بروند و یا وارد اتاقک آن شوند.

با این حال به تازگی، زنی ٢٩ ساله به طور غیرقانونی از معبد «کوکولکان» بالا رفته و وارد اتاقی در تراس بالایی آن شده است. این زن پس از رسیدن به بالای معبد شروع به رقصیدن و ژست گرفتن برای دوربین‌ها کرده است و پس از پایین آمدن از پله‌های معبد با واکنش و عصبانیت دیگر بازدیدکنندگان روبرو می‌شود که فریاد می‌زدند: «زندان زندان!»، «احمق!»

تبلیغات جام جهانی قطر

این بازدیدکننده سپس توسط ماموران از معبد اخراج و مبلغ ۵ هزار پزو (واحد پول مکزیک)، تقریباً ۲۵۰ دلار جریمه شد، اما مردم در رسانه‌های اجتماعی معتقدند برخورد با این بازدیدکننده باید برای بقیه درس عبرت شود و اقدامات قانونی بیشتری علیه او صورت گیرد.

مقامات مؤسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ مکزیک هنوز درباره این‌که چه اقدام قانونی مستقیمی علیه این بازدیدکننده خواهند داشت، اظهارنظری نکرده‌اند.

یک وکیل در مکزیک به نام «رائول لوپز» درباره این موضوع به مجله «یوکاتان» گفت: «مردم حتی در روزهای تعطیل باید درک کنند که این اقدامات عواقبی دارد و قانون، قانون است. اگر او را فقط پس از یک تذکر رها کنند واقعاً پیامد نادرستی به دنبال خواهد داشت.»

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×