» آرشیو اخبار » زمان وقوع دومین و آخرین ماه گرفتگی سال 2022
زمان وقوع دومین و آخرین ماه گرفتگی سال ۲۰۲۲

زمان وقوع دومین و آخرین ماه گرفتگی سال 2022

12 آبان 1401 4

بر اساس گزارش ناسا، دومین و آخرین ماه گرفتگی کامل سال ۲۰۲۲ معروف به ماه خونی ۶ روز آینده رخ خواهد داد.

به گزارش گذارنیوز، دومین ماه گرفتگی کامل سال ۲۰۲۲، به مدت ۸۵ دقیقه در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ یعنی ۵ روز دیگر به رنگ مسی متمایل به قرمز تبدیل رخ خواهد داد، اگرچه آنچه در این رویداد ایمن با چشم غیرمسلح خواهید دید به موقعیت شما در این سیاره بستگی دارد.

این پدیده که در زبان عامیانه ماه خونی نامیده می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که ماه کامل به سمت سایه عمیق زمین حرکت کرده و تنها نوری را دریافت می‌کند که ابتدا توسط جو زمین فیلتر شده است؛ آمریکا و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی، آسیا، استرالیا، نیوزلند، آسیای جنوبی و مرکزی و روسیه میزبان این ماه گرفتگی خواهند بود. این یک رویداد جهانی است که به طور همزمان برای همه ناظران اتفاق می‌افتد، اما زمان محلی به مکان شما بستگی دارد.

در طول کل رویداد، مشاهده سیاره هفتم اورانوس نزدیک به ماه گرفتگی نیز امکان پذیر خواهد بود. در بخش‌هایی از آسیا از جمله هنگ کنگ اورانوس برای مدت کوتاهی در پشت ماه پنهان می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

این دومین و آخرین ماه گرفتگی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. آخرین ماه گرفتگی در ۱۶ می ۲۰۲۲ رخ داد. همچنین دو ماه گرفتگی در سال ۲۰۲۳ وجود خواهد داشت، اگرچه آن‌ها تقریبا آنچنان تماشایی و چشمگیر نیستند. اولین مورد در ۵ تا ۶ مه ۲۰۲۳ یک ماه گرفتگی نیمه شبه ضعیف است که از جنوب و شرق اروپا، قطب جنوب، بیشتر آسیا، استرالیا، آفریقا و همچنین اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس قابل مشاهده است.

دومین ماه گرفتگی جزئی در ۲۸ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ خواهد بود که حداقل بخشی از آن از اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقا، آمریکای شمالی، شمال و شرق آمریکای جنوبی، قطب شمال، قطب جنوب و اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و هند قابل مشاهده است.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×