» آرشیو اخبار » ریزش 9 هزار واحدی شاخص کل بورس
ریزش ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

ریزش 9 هزار واحدی شاخص کل بورس

28 مهر 1401 3

بازار سرمایه در هفته ای که گذشت ریزش ۹ هزار واحدی را ثبت کرد.

به گزارش گذارنیوز، شاخص کل در پایان معاملات این هفته با ریزش ۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۱۰ هزار رسیده و تمام رشدهای هفته گذشته را پس گرفت تا نشان دهد که روند بازار هنوز نزولی است.

ریزش ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

شنبه

تبلیغات جام جهانی قطر

شاخص کل در انتهای معاملات شنبه با ریزش ۱,۸۹۵ واحدی به کار خود پایان داده و به جایگاه یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحدی سقوط کرد، بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل نمادهای فملی، فولاد، خودرو و شپنا داشته و بیشترین تأثیر مثبت را نیز نمادهای شفن، خودرو و شپدیس از خود بر جای گذاشتند.

نمادهای شاوان، زاگرس، سمگا و وملل نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس از خود بر جای گذاشتند.

ارزش معاملات خرد نسبت به هفته قبل با کاهش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومانی مواجه بوده و به عدد ۱,۹۵۳ میلیارد تومان رسید، همچنین در معاملات شنبه ۴۳ نماد در وضعیت صف خرید و ۶۲ نماد در وضعیت صف فروش قرار داشتند. ورود پول هوشمند میزان ۴۶۶ میلیارد تومان و خروج پول نیز ۷۶۱ میلیارد تومان بود.

در معاملات شنبه ۱۸۷ نماد مثبت و ۳۳۶ نماد منفی بودند.

یکشنبه

شاخص کل در انتهای معاملات یکشنبه با ریزش بیش از ۶,۶۱۳ واحدی به شاخص ۱,۳۱۱,۲۸۱.۳۹ واحد رسید. در معاملات یکشنبه نمادهای فولاد، خودرو، شپدیس، فملی، شبندر، شپنا و حکشتی بیشترین تأثیر منفی را بر معاملات بازار سرمایه از خود بر جای گذاشته و نمادهای غدشت و خگستر جزو بیشترین معاملات پرتراکنش بازار بودند.

شاخص فرابورس نیز با ریزش ۱۱۷ واحدی به جایگاه ۱۷ هزار و ۸۳۹ رسید و نمادهای زاگرس، آریا، کگهر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس از خود برجای گذاشته و نماد شاوان نیز بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشت.

۱۰۰ نماد مثبت بوده و ۴۰۹ نماد در وضعیت منفی قرار داشتند، ۳۹ نماد نیز در وضعیت صف خرید و ۸۱ نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند.

دوشنبه

شاخص کل با ریزش ۱۹۸ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی رسید، نمادهای شپنا، فارس و شبندر بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای حکشتی، کچاد، شفن و کگل نیز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتند در معاملات امروز شستا و شپنا و خگستر جزو پرتراکنش های بازار بودند.

در معاملات دوشنبه ۲۳۲ نماد مثبت و ۳۰۲ نماد منفی بودند به عبارت دیگر نمادهای منفی ۱.۳ برابر نمادهای مثبت بودند، ۴۵ نماد صف خرید و ۵۳ نماد صف فروش بودند، ارزش معاملات خرد ۲,۰۰۴ میلیارد تومان بود که تعریفی نداشته و همچنان بورس را در انتظار نشان می‌دهد.

سه شنبه

شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۱,۴۵۲ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحد رسید، بیشترین تأثیر مثبت بر بازار را نمادهای شپنا، شبندر، شفن و شتران از خود بر جای گذاشته و بیشترین تأثیر منفی را نیز نمادهای فولاد، کچاد و کگل از خود بر جای گذاشتند. ارزش معاملات خرد ۱,۸۵۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته میانگین کاهشی را از خود نشان می‌دهد.

ارزش صف‌های خرید ۱۳۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۴ میلیارد تومان افزایش داشته و از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۳۲ میلیارد تومان قرار دارد.

نمادهای مثبت سه شنبه بازار سرمایه ۲۷۸ بوده و تعداد نمادهای منفی نیز ۲۵۵ بود.

در گزارش زیر به صورت مختصر وضعیت چهار نماد خودرویی را در معاملات سه شنبه بررسی کرده‌ایم:

خگستر

نماد خگستر یکی از نمادهای خودرویی است که در برهه‌هایی با تقاضای انبوه برای خرید مواجه است، eps تی تی ام این نماد به میزان ۱۱۶ بوده که این eps نسبت به سودسازی شرکت‌های خوب پتروشیمی و پالایشی و حتی غذایی بسیار اندک است، اما نسبت به خودرویی‌های دیگر که در وضعیت زیان‌دهی قرار دارند وضعیت بهتری داشته و توانسته برای هر سهم ۱۱۶ ریال سود بسازد اما خگستر pبرe بالا در محدوده ۲۵ داشته که نشان می‌دهد با وجود ریزش‌های بسیار این نماد نسبت به برخی نمادهای دیگر ارزندگی پایین‌تری دارد، البته نسبت pبرe در بسیاری از خودرویی‌های جهان نیز بالا بوده و متوسط آن در محدوده ۲۰ قرار دارد.

خساپا

خساپا یکی از خودرویی‌های بزرگ است که وضعیت آن می‌تواند وضعیت کلی بازار سرمایه را نیز تحت تأثیر قرار دهد، این نماد دارای eps به میزان منفی ۴۷۰ بوده که نشان دهنده زیان‌ده بودن خساپا است، اما نکته مثبت خساپا pبرs آن بوده که در محدوده ۰.۷۸ قرار دارد که می‌تواند در آینده وضعیت زیان‌دهی آن را کاهش دهد.

خودرو

خودرو نیز یکی از نمادهای لیدر بازار سرمایه بوده و از eps منفی رنج می‌برد، این نماد دارای eps در محدوده منفی ۳۴۲ بوده ولی در مقایسه با خساپا pبرs بهتری در محدوده ۰.۳۸ دارد که نشان می‌دهد وضعیت فروش آن با وجود زیان‌دهی خوب است.

خزامیا

خزامیا نیز یکی از نمادهای سودساز خودرویی بوده و سودسازی آن برای هر به میزان ۴۷۰ ریال است، اما این نماد نیز نسبت قیمت به درآمد بالایی در محدوده ۲۵ دارد، اما نسبت قیمت به فروش آن در محدوده ۰.۴۵ قرار داشته وضعیت نسبتاً خوبی دارد.

سه شنبه این صنعت با ورود یک میلیارد پول حقیقی خرد مواجه بوده و قدرت خریدار به فروشنده آن در محدود مثبت یک قرار دارد؛ و حقوقی به حقیقی آن ۱.۶ درصد است.

چهارشنبه

شاخص کل بورس با ریزش ۲۳۹۶و احدی به جایگاه ۱,۳۱۰,۱۶۵.۸۹ رسید، در معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای کچاد، فولاد، کگل، شپنا، وبانک و نوری بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشته و نماد حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت.

نمادهای پر تراکنش بازار عبارتند از: شپنا، خگستر، خودرو، خساپا، کالا، شبندر، شفن، دی، قچار، ددانا، فرابورس، کرمان، ولشرق، سبزوا

ارزش معاملات چهارشنبه خرد در حد بسیار ضعیفی بود، معاملات خرد تنها ۱,۵۴۴ میلیارد تومان بوده و بورس با خروج نقدینگی ۱۴۳ میلیارد تومانی مواجه بود، ۶۹ نماد به ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان در ناحیه صف خرید و ۴۳ نماد به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در ناحیه صف فروش قرار داشتند.

در معاملات چهارشنبه ۲۹۲ نماد منفی و ۲۲۳ نماد مثبت بوده و در نتیجه نمادهای منفی ۱.۳ برابر نمادهای مثبت در معاملات بودند.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×