» آرشیو اخبار » ریزش بازار ارز دیجیتال در پی انتشار صورت جلسه فدرال رزرو
ریزش بیت کوین و بازار ارز دیجیتال در پی انتشار صورت جلسه فدرال رزرو

ریزش بازار ارز دیجیتال در پی انتشار صورت جلسه فدرال رزرو

27 مرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به دنبال انتشار صورت جلسه ماه جولای فدرال رزرو که در آن این نهاد اعلام کرد به منظور مهار تورم به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، بازار ارز دیجیتال امروز دچار ریزش شد.

مسئول بانک مرکزی ایالات متحده در صورت جلسه ماه ژوئیه فدرال رزرو اظهار داشت که تورم هنوز «به طور غیرقابل قبولی بالا» است.

واکنش منفی بازار ارز دیجیتال به صورت جلسه فدرال رزرو

قیمت بیت کوین طی یک ساعت از اعلامیه فدرال رزرو 0.9 درصد کاهش یافت و در پایان روز یک افت 2.4 درصدی را به ثبت رساند. اتریوم نیز 2 درصد کاهش قیمت را  طی این 24 ساعت تجربه کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در زمان نگارش این خبر با قیمت 23 هزار و 300 دلار و اتریوم، دومین ارز دیجیتال بازار با قیمت  1844 دلار در حال خرید و فروش است.

ادامه همبستگی بازار ارز دیجیتال و بازار بورس

بازار سهام نیز با توجه به این خبر کاهش یافت: شاخص داوجونز 0.1 درصد افت کرد. شاخص S&P 500  0.2 درصد و بورس نزدک نیز 0.6 درصد افت را تجربه کرد.

صورت‌جلسه 26 تا 27 ژوئیه بانک مرکزی ایالات متحده نشان می دهد که با وجود قوی بودن بازار کار و نرخ پایین بیکاری، تورم همچنان بسیار بالا است و فعلاً هیچ مدرکی دال بر کاهش قریب‌الوقوع تورم وجود ندارد.

در این صورت‌جلسه آمده است: « تورم به‌طور غیرقابل قبولی بالاست و بسیار بالاتر از هدف بلندمدت 2 درصدی این کمیته قرار دارد».

فدرال رزرو افزود که باید سرعت افزایش نرخ بهره را «در مقطعی» کاهش دهد، اما این به آمار اقتصادی آتی بستگی دارد.

تورم در ایالات متحده در حال حاضر به بالاترین سطح چهار دهه اخیر رسیده است. بیشتر کشورهای جهان نیز از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برند.

قابل ذکر است که بیت کوین، اتریوم و تقریباً هر توکن دیگری در بازار ارز دیجیتال تا حد زیادی با بازار بورس ایالات متحده در سال جاری همبسته بوده است.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×