» آرشیو اخبار » رکورد بدترین بازار خرسی تاریخ زده شد

رکورد بدترین بازار خرسی تاریخ زده شد

6 تیر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و طبق گفته گلس نود، چندین عامل نشان می‌دهد که این بازار خرسی فعلی بدترین در نوع خود است، زیرا اکثر تریدرهای بیت کوین اکنون در ضرر هستند و به فروش کوین‌های خود با قیمت پایین‌تر ادامه می‌دهند.

گزارش شرکت تحلیلی بلاکچین گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد که چگونه افت فعلی بیت کوین به زیر میانگین متحرک 200 روزه (MA) و همچنین انحراف منفی از قیمت تحقق یافته و ضرر خالص تحقق یافته باعث شده تا سال 2022 به بدترین سال در تاریخ بیت کوین تبدیل شود:

«در این میان، برای اولین بار در تاریخ بیت‌کوین و اتریوم هر دو کمتر از اوج قیمتی چرخه قبلی خود معامله می‌شوند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

اولین و واضح‌ترین نشانه بازار نزولی زمانی است که قیمت اسپات بیت کوین (BTC) به زیر میانگین متحرک 200 روزه و از آن بدتر به زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای کاهش می‌یابد. برای نشان دادن میزان نادر بودن سطوح قیمت فعلی، گلس‌ نود نشان داد که در طول بازار نزولی 2022، بیت‌کوین به زیر نیمی از سطح میانگین متحرک 200 روزه سقوط کرده است.

قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال 2015 به زیر مضرب مایر 0.5 رسیده است
قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال 2015 به زیر مضرب مایر 0.5 رسیده است

 

گلس نود همچنین نشان داد که سقوط به زیر مضرب مایر (MM) 0.5 یک موقعیت بسیار نادر است که از سال 2015 اتفاق نیفتاده بود. MM از تغییرات قیمت بالاتر و پایین‌تر از میانگین متحرک  200روزه مضرب می‌گیرد تا شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش را نشان دهد. در این گزارش آمده است: «تنها 84 روز از چهار هزار و 160 روز معاملاتی (2%)، بسته شدن MM زیر 0.5 را ثبت کرده‌اند.»

«برای اولین بار در تاریخ، چرخه 2021-2022 عدد MM (0.487) پایین‌تری از کف چرخه قبلی (0.511) خود را ثبت کرده است.»

کاهش قیمت اسپات به زیر قیمت تحقق یافته، شرایط فعلی بازار را تایید می‌کند که تریدرها را مجبور کرده است تا کوین‌های خود را به طور فزاینده‌ای در ضرر بفروشند. گلس ‌نود خاطرنشان کرد که چنین اثر آبشاری «معمولاً در بازارهای نزولی و تسلیم بازار است».

گلس ‌نود گفت مواردی که قیمت‌های اسپات کم‌تر از قیمت تحقق یافته معامله می‌شوند غیرمعمول هستند و اشاره کرد که این سومین بار در شش سال گذشته و پنجمین بار از زمان عرضه بیت‌کوین در سال 2009 است.

«قیمت‌های اسپات در حال حاضر 11.3 درصد پایین‌تر از قیمت تحقق یافته معامله می‌شوند که نشان می‌دهد میانگین شرکت‌کنندگان بازار اکنون در پوزیشن‌های باز خود در ضرر هستند.»

نادر بودن این رویداد در مدل گلس نود مشخص است و نشان می‌دهد که تنها در 13.9٪ از کل روزهای معاملات بیت کوین قیمت‌های اسپات زیر قیمت‌های تحقق یافته بوده‌اند.

این شرایط زمانی تشدید می‌شود که سرمایه ‌گذاران بیت کوین خود را در ضرر بفروشند. زمانی که بیت کوین در ژوئن 2022 به زیر مرز 20 هزار دلار سقوط کرد، گلس نود اعلام کرد که سرمایه گذاران بیت کوین «بزرگ‌ترین زیان محقق شده روزانه به دلار در تاریخ» را ثبت کردند.

با وجود تمام این معیارهای منفی، گلس نود ارزیابی می‌کند که بازار در بحبوحه تسلیم شدن قرار دارد. همچنین پیش‌تر اعلام شد که ماینرها شروع به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند که این نیز نشان دهنده تسلیم شدن است. چنین رویدادهایی اغلب نشان دهنده پایین‌ترین محدوده قیمت یک چرخه است.

در حال حاضر بیت کوین 70 درصد پایین‌تر از اوج نوامبر 2021 معامله می‌شود.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×