» اسلایدر ویژه » رکود و کاهش شاخص ها ارمغان سخنرانی پاول برای وال استریت

رکود و کاهش شاخص ها ارمغان سخنرانی پاول برای وال استریت

5 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز؛به نقل از خبرگزاری رویترز روز جمعه برای وال استریت با کاهش هر سه شاخص بیش از 3 درصد  به پایان رسید، زیرا سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر اینکه بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره برای مهار تورم ادامه می دهد، امیدهای نوپا برای پیدا کردن مسیری مطمئن در میان برخی سرمایه گذاران را خنثی کرد.
سهام nasdaq در بین سه شاخص ایالات متحده بیش از همه کاهش یافت و بدترین عملکرد روزانه خود را از 27خرداد به ثبت رساند،که تحت تاثیر سهام فناوری با رشد بالا و پس از رشد روز قبل و نیز انتظار برای سخنرانی برنامه ریزی شده پاول در کنفرانس بانک مرکزی جکسون هول در وایومینگ، سقوط کردند.
پاول در این مراسم گفت که اقتصاد ایالات متحده برای مدتی قبل از کنترل تورم به سیاست پولی سختگیرانه نیاز خواهد داشت. او افزود که این به معنای رشد آهسته تر، بازار کار ضعیف تر و “مقداری درد” برای خانوارها و مشاغل است.
گرچه افزایش نرخ‌های بیشتر برای سرمایه گذاران قابل پیش بینی بود و قیمت گذاری هایشان را با 50 یا 75 واحد افزایش توسط فدرال رزرو در ماه آینده انجام داده اند
با این حال، داده‌های اخیر نشان‌دهنده تداوم قدرت در بازار کار، برای جبران دو فصل متوالی رشد منفی اقتصادی که منجر به برخی گمانه زنی ها شده که می تواند در آینده با سرعت معتدل تری افزایش یابد.
گرت ملسون، استراتژیست پورتفولیو می گوید که عقب نشینی از این ایده به سرعت،افزایش ها در آینده و چگونگی سخت تر کردن شرایط مالی مربوط نمی شود، بلکه مربوط به مدت زمان باقی ماندن در این سیاست محدودکننده است.
“این تفاوت ظریفی است که آنها سعی می کنند به جلو بروند و پاول، شاید، امروز کمی صریح تر بود،در بیان این موضع اما اگر در چند هفته گذشته به سخنرانان دیگر فدرال رزرو گوش داده اید، این همان پیام است.”
با تغییر موقعیت سرمایه‌گذاران پس از سخنرانی، شاخص نوسانات Cboe (.VIX) با جهش 3.78 واحدی به 25.56 رسید که بالاترین شاخص بسته شدن آن در شش هفته گذشته است.
همه 11 بخش اصلی S&P 500 پایین تر بودند که منجر به کاهش بین 3.9٪ تا 4.3٪ در شاخص های فناوری اطلاعات (.SPLRCT)، خدمات ارتباطی (.SPLRCL) و اختیار مصرف کننده (.SPLRCD) شد.
شاخص‌های سهام ایالات متحده از ابتدای سال به دلیل قیمت‌گذاری سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش شدید نرخ بهره و کند شدن اقتصاد،کاهش یافتند.
اما آنها از خرداد ماه به شدت بهبود یافته اند، به طوری که S&P 500 تقریباً نیمی از زیان خود را در سال بر اساس درآمدهای سه ماهه بالا تر از حد انتظار جبران کرده است.
با این حال، سقوط روز جمعه، رشد متوسط مرداد ماه را که هر سه شاخص قبلاً ثبت کرده بودند، از بین برد و این سه شاخص را به دومین هفته متوالی نزولی خود فرستاد.
در هفته،سهام داو 4.2 درصد،nasdaq درصد4.4و S&P 500 4 درصد سقوط کرد.
داده‌های قبلی نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده در تیر ماه به شدت افزایش یافته است، اما تورم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده که می‌تواند به فدرال رزرو فرصتی برای کاهش نرخ بهره تهاجمی خود بدهد.
شرکت Dell Technologies Inc (DELL.N) با پیوستن به رقبا در مسیر کندی رشد، 13.5 درصد سقوط کرد؛ زیرا تورم و چشم‌انداز تیره اقتصادی، مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها را وادار می‌کند تا بیشتر از حد معمول هزینه های خود را مدیریت کنند.
حجم مبادلات ایالات متحده 10.37 میلیارد سهم بود که در مقایسه با میانگین 10.64 میلیارد برای جلسه کامل در 20 روز معاملاتی گذشته بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×