» آرشیو اخبار » رونمایی سولانا از تلفن همراه وب 3
سولانا

رونمایی سولانا از تلفن همراه وب 3

3 تیر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سولانا در حال برنامه ریزی برای عرضه یک تلفن همراه است که یکی از اولین تلاش های صنعت برای رشد فناوری وب 3 (Web3) فراتر از دسکتاپ است که شامل یک فروشگاه dApp، Solana SDK و تدابیر امنیتی کلید خصوصی سخت افزار خواهد بود.

تبدیل وب 3 به موبایل
تیم پشتیبان سولانا در حال راه اندازی یک تلفن همراه جدید است.
آناتولی یاکوونکو(Anatoly Yakovenko)، مدیر عامل شرکت Solana Labs، امروز در رویدادی در شهر نیویورک از راه اندازی ساگا (Saga) (یک تلفن اندرویدی که به طور خاص با هدف Web3 ساخته شده است)، خبر داد. این تلفن، دسترسی به فروشگاه موبایل برنامه های غیرمتمرکز (dApp) را فراهم می کند که در آن کاربران می توانند پلتفرم های تجاری غیرمتمرکز و بازارهای NFT را دانلود کنند.
فروشگاه dApp قرار است بدون هزینه منتشر شود. هدف تیم اعلام شده این است که در نهایت به جامعه سولانا اجازه دهد در اداره کاتالوگ آن شرکت کند.
سولانا یکی از بزرگ‌ترین بلاکچین‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال است. این پروتکل که به دلیل توان عملیاتی بالای خود (65 هزار تراکنش در ثانیه در برابر 30 اتریوم) و کارمزدهای بسیار پایین مشهور است، به دلیل سطح بالای تمرکز و قطعی های متعدد مورد انتقاد قرار گرفته است.
گوشی ساگا (Saga) دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی، 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم خواهد بود. در حالی که آزمایشگاه Solana انتظار ندارد قبل از فصل اول مالی سال 2023 ارسال شود، کاربران اکنون می توانند آن را در وب سایت با قیمت 100 USDC پیش خرید کنند.
سایر محصولاتی که در این دستگاه قرار می گیرند، عبارتند از Solana SDK، که چارچوبی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا اپلیکیشن های موبایل خود را منتشر و توزیع کنند، و یک سید والت (Seed Vault) با رمزگذاری سخت افزاری برای کاربران که کلیدهای خصوصی خود را در آن ذخیره کنند.
بنیاد سولانا یک بودجه 10 میلیون دلاری برای “کمک به شروع یک اکوسیستم جدید تلفن همراه” و “تشویق رشد dApps موبایل” ارائه خواهد کرد.
بازارها از این خبر ناراضی بودند. به طوری که توکن سولانا در زمانی که این متن نوشته شده است، در حدود 36.5 دلار معامله می شد که کاهش 2 درصدی نسبت به زمان اعلام شده بود.

پی نوشت: در زمانی که این متن نوشته شده است، نویسنده این متن، مالک اتریوم (ETH) و چندین ارز دیجیتال دیگر بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

منبع: cryptobriefing

مترجم: سحرسامه سالاری

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×