» آرشیو اخبار » روند کاهشی قیمت نفت، برای دومین روز متوالی

روند کاهشی قیمت نفت، برای دومین روز متوالی

4 مهر 1401 5

قیمت نفت به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، قیمت نفت به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل ترس از کاهش تقاضای سوخت، ناشی از رکود جهانی و افزایش نرخ های بهره در سراسر جهان و به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا برای دومین روز متوالی کاهش یافت.
بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه نوامبر با 1.35 دلار با 1.57 درصد کاهش به 84.80 دلار در هر بشکه رسید. این قیمت بازهم کاهش داشت و به 84.51 دلار رسید، که پایین ترین رقم از 14 ژانویه بود.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در نوامبر با 1.46درصد کاهش به 77.59 دلار در هر بشکه رسید. WTI تا 77.21 دلار کاهش یافت که پایین ترین رقم از 6 ژانویه بود.
شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی اندازه گیری می کند، روز دوشنبه به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسید. دلار قوی‌تر باعث کاهش تقاضا برای نفت دلاری می‌شود، زیرا خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند باید بیشتر برای خرید نفت خام هزینه کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بانک‌های مرکزی در بسیاری از کشورهای مصرف‌کننده نفت، از جمله ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت خام جهان، نرخ‌های بهره را برای مبارزه با تورم فزاینده افزایش داده‌اند که منجر به نگرانی‌هایی شده است، که این نگرانی‌ها ممکن است باعث کاهش رشد اقتصادی شود.
سخت‌گیری در سیاست‌های پولی جهانی توسط بانک‌های مرکزی، کلیدی برای فرونشاندن تورم افزایش‌ یافته، و یک راهکار برای کاهش قدرت دلار آمریکا است.

نگرانی‌ها در مورد کندی رشد به عنوان یک عامل کلیدی برای کاهش قیمت نفت خام عمل می‌کند. Sugandha Sachdeva، معاون تحقیقات کالا در Religare Broking گفت: انتظار می رود که قیمت WTI به ازای هر بشکه، 75 دلار بماند، در حالی که برای نفت خام برنت 80 دلار به عنوان یک سکوی پرش عمل خواهد کرد.

اختلالات در بازار نفت که ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و همینطور تحریم های اتحادیه اروپا برای ممنوعیت نفت خام روسیه که قرار است از دسامبر آغاز شود، تا حدودی قیمت نفت را بالا نگه داشته است.
راسل هاردی، مدیر اجرایی بازرگانی انرژی ویتول، گفت که محموله‌های سوخت تحت تأثیر تحریم روسیه قرار گرفته است، زیرا محصولات نفتی روسیه به آسیا و خاورمیانه سرازیر شده، در حالی که اروپا به دنبال این منابع است.
علاوه بر این، هاردی در یک کنفرانس نفتی در سنگاپور گفت که انتظار می‌رود بیش از یک میلیون بشکه در روز از نفت خام آمریکا، برای پر کردن شکاف کمبود نفت روسیه به اروپا ارسال شود.

رئیس شرکت انرژی دولتی کلمبیا، Ecopetrol، در همان کنفرانس گفت که نفت بیشتری به اروپا می فروشد و جایگزین عرضه روسیه می شود، در حالی که شاهد رقابت شدید بازار آسیا برای صادرات نفت است.
این درحالی است که کشورها منتظر جلسه پنجم اکتبر اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه، که با هم اوپک پلاس نامیده می‌شوند) هستند که ممکن است در این جلسه متوسط ​​تولید خود را کاهش دهند، اما از آنجایی که اوپک بسیار کمتر از میزان هدف خود تولید می کند، هرگونه کاهش اعلام شده ممکن است تاثیر زیادی بر عرضه نداشته باشد.
داده های هفته گذشته نشان داد که اوپک با تولید 3.58 میلیون بشکه در روز، در ماه آگوست، نتوانست به هدف تعیین شده خود برسد و حتی تولیدات از ماه قبل هم کمتر بود.

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×