» آرشیو اخبار » روند نزولی قیمت ارز در بازار غیررسمی
بازار ارز

روند نزولی قیمت ارز در بازار غیررسمی

25 خرداد 1401 3

به گزارش گذارنیوز، «کامران سلطانی‌زاده‌» با اشاره به آخرین وضعیت قیمت ارز در بازار غیررسمی اظهار داشت: از دو سه روز گذشته که بحث خرید ارز صادرکنندگان به صورت نامحدود توسط صرافی‌ها اجرایی شده است، قیمت ارز در بازار غیررسمی روند نزولی به خود گرفته است.

وی اظهار داشت: مردم نیز می‌توانند از صرافی‌ها ارز بخرند و این روند باعث شده که بازار غیررسمی به سمت صرافی‌ها سوق پیدا کند و به صورت موردی نیز ارز به همه تعلق می‌گیرد.

سلطانی‌زاده گفت: در حال حاضر با عرضه ارز صادرکنندگان، عرضه نسبت به تقاضا افزایش یافته است و این موضوع موجب شده قیمت ارز شیب منفی بگیرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس کانون صرافان ایران افزود: قیمت ارز در دو روز گذشته از 33 هزار و 600 تومان به 31 هزار و 500 تومان در امروز کاهش داشته است.

وی گفت: در واقع قیمت ارز در دو روز 2 هزار تومان کاهش یافته است و این روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود.

سلطانی‌زاده گفت: بانک مرکزی در 13 روز آینده چند مصوبه خوب در دست دارد که اجرای آنها نیز به ریزش قیمت دلار کمک می‌کند.

رئیس کانون صرافان ایران تاکید کرد: بانک مرکزی در تنظیم بازار ارز بسیار هوشمندانه عمل کرده است، زیرا بدون استفاده از ذخایر ارزی خود و صرفا با تغییر یک بخشنامه توانسته است بازار را به سمت ریزش بیشتر هدایت کند.

به گزارش‌ گذارنیوز، بانک مرکزی به زودی شیوه جدید فروش ارزهای خانگی و ارز در دست مردم را به صرافی‌ها ‌اطلاع‌رسانی خواهد کرد که در خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×