» ارز دیجیتال » روند بازار رمزارز در انتظار تصمیم فدرال رزرو
فدرال رزرو

روند بازار رمزارز در انتظار تصمیم فدرال رزرو

11 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق آخرین اطلاعات بازار رمزارزها «دوج کوین» (DOGE) روندی صعودی را در پیش گرفت و رمزارز «یونی سوآپ» (UNI) نیز با رشد مواجه شد. همچنین، بیت کوین (BTC) به عنوان بزرگترین رمزارز از نظر ارزش بازار و اتریوم (ETH) دومین رمزارز محبوب پس از بیت کوین، یک روز قبل از آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، که احتمالا 75 واحد پایه افزایش یابد، بدون نوسان و تغییر معامله شدند.

دوج کوین در معاملات روز سه‌شنبه روندی نزولی در پیش گرفت. ارزش این میم کوین محبوب به بیش از 13 سنت رسیده‌ بود. این رمزارز در 24 ساعت گذشته با رشد بیش از 12 درصد به بالاترین سطح از اواخر آوریل(اوایل اردیبهشت) رسیده‌ است. رمزارز یاد شده از اواسط هفته گذشته به دنبال خرید توییتر توسط «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا و یکی از بزرگترین حامیان دوج کوین افزایش یافته است.

قیمت ارزهای دیجیتال

تبلیغات جام جهانی قطر

بیت کوین و اتریوم اخیراً تغییرات اندکی داشته‌اند، به گونه‌ای که بیت کوین با اندکی کاهش مواجه شد و اتر نیز با رنگ سبر بین معامله‌‌گران دست به دست می‌ شد. در هر صورت، بیت کوین جایگاه خود را در بالای سطح 20,000 دلار که بیش از یک هفته پیش به آن رسیده بود، حفظ کرد. در این میان سیگنال‌‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالاً بانک مرکزی ایالات متحده سیاست‌های تهاجمی خود در زمینه نرخ بهره را تا اوایل سال آینده کاهش خواهد داد. کمیته بازار آزاد فدرال که سیاست‌های پولی را تعیین می کند، احتمالا چهارمین افزایش متوالی 75 واحد پایه را امروز (2 نوامبر، 11 آبان) اعلام خواهد کرد.

با این حال، شاخص‌های اخیر نشان می‌دهند که تورم به‌ زودی و بدون اینکه اقتصاد را وارد رکودی شدید کند، به‌طور معناداری کاهش خواهد یافت. همانطور که «گلن ویلیامز» تحلیلگر کوین دسک در این باره نوشت: سرمایه گذارانی که امیدوار به تغییر در سیاست‌ های پولی فدرال رزرو هستند، ممکن است نگاهی خوش بینانه به کاهش رشد عرضه پول (M2) نسبت به یک سال پیش داشته باشند. کاهش رشد عرضه می تواند نشانگر کارآمد بودن اقدامات اخیر فدرال رزرو باشد.

دوج‌کوین تنها آلتکوینی نبود که افزایش قیمت داشته است، چراکه یونی سوآپ نیز اخیراً 3.3 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. رمزارز یونی سوآپ، توکن بومی صرافی غیرمتمرکز (DEX) در یک روز بیش از 5.1 درصد و در هفته گذشته بیش از 10 درصد افزایش یافته است. این دستاوردها پس از بسته شدن دوره سرمایه گذاری 165 میلیون دلاری سری B یونی سوآپ در اوایل ماه اکتبر کسب شد.

در همین حال، بازارهای سهام با اندکی کاهش مواجه شدند، به طوری که «نزدک» و «S&P 500» به ترتیب 0.8 درصد و 0.4 درصد کاهش یافتند.

«ادوارد مویا» تحلیلگر ارشد بازار در شرکت «اوآندا» با اشاره به افزایش غیرمنتظره فرصت‌های شغلی در آخرین داده‌های آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) در ایالات متحده، نوشت که «تحرکات بازار بر اساس انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌ها تنظیم شده است. در ماه دسامبر سرعت اندکی کاهش یافت اما اکنون به نظر می‌رسد که این انتظارات زودهنگام بوده است. اگر بازار کار همچنان قدرت خود را حفظ کند، اما آنطور که بازارها پیش‌بینی می‌کردند، تغییر شایان توجهی در تورم ایجاد نشود، ممکن است لازم باشد نرخ‌ها برای مدت بیشتری بالا باقی بمانند.

بزرگترین برنده ها و بازنده های ارز دیجیتال

مویا افزود: به نظر می‌رسد که وال استریت باید تا سال آینده صبر کند تا فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی خود را کاهش دهد. همچنین این یعنی بیت کوین می تواند برای پایان هفته پایین تر بیاید.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×