» آرشیو اخبار » روسیه دسترسی به صرافی OKX را مسدود کرد
روسیه

روسیه دسترسی به صرافی OKX را مسدود کرد

14 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روسیه به درخواست دادستانی کل کشور، در روز سه‌شنبه، دسترسی به صرافی رمزارزی OKX را مسدود کرده است.

روسیه

سوابق ثبت شده برای دامنه صرافی OKX در روسکوندزور (Roskomnadzor)، آژانس سانسور اینترنت روسیه، نشان می‌دهد که جستجو برای این سایت بر اساس ماده ۱۵.۳ قانون فناوری و حفاظت از اطلاعات روسیه مسدود شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این مقاله از انتشار اطلاعات جعلی، تهدیدات مربوط به سازمان‌های مالی، دعوت به فعالیت‌های افراطی و موارد دیگر خودداری شده است. با این وجود، در حال حاضر دلیل خاصی برای مسدود بودن این وب‌سایت ذکر نشده است.

روسیه

سازمان غیردولتی و داخلی روسکوزوُبودا (Roskomsvoboda) نیز Okx.com را در فهرست آدرس‌های مسدود شده خود، قرار داده است. این سازمان که به نظارت بر سانسور آنلاین اختصاص دارد، از نامی شبیه به آژانس سانسور اینترنت روسیه استفاده می‌کند، اما نیمه دوم آن با اِسوُبودا «svoboda» (در روسی به معنای «آزادی») در مقابل نادزور «nadzor» (که به «نظارت» ترجمه می‌شود)، جایگزین شده است.

OKX اولین صرافی‌ نیست که هدف روسیه قرار می‌گیرد. گلِب کوستارِف (Gleb Kostarev)، رئیس منطقه آسیایی بایننس، در یک پست فیس‌بوکی گزارش داد که دسترسی به وب‌سایت بایننس (Binance) نیز در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹) توسط دادگاه محلی محدود شده بود. در آن زمان، بایننس ادعا کرد که هیچ شکایتی از طرف دولت دریافت نکرده و تا سه ماه پس از قرار گرفتن در لیست سیاه از این قضیه مطلع نبوده است.

روسیه

دادگاه در آن زمان گفته بود که «چاپ و استفاده از بیت کوین کاملاً غیرمتمرکز است و هیچ راهی برای تنظیم آن توسط دولت وجود ندارد، و این با قوانین فعلی روسیه در تضاد است». با این وجود، بایننس موفق شد در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) این حکم را لغو کند.

از آن موقع تاکنون، آژانس‌های نظارتی روسیه به سرعت برای قرار دادن رمزارزها در چارچوب قانونی فعلی این کشور تلاش کرده‌اند. بانک مرکزی روسیه و وزارت دارایی برای مدتی در مورد ممنوعیت یا عدم ممنوعیت کامل رمزارزها در این کشور اختلاف نظر داشتند.

در ماه‌های اخیر، آنها موفق شدند به یک راه حل مشترک دست پیدا کنند. از یک طرف، دومای دولتی و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) در ماه جولای (تیر) قانونی را تصویب کردند که به موجب آن استفاده از رمزارزها به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت ممنوع شد. از سوی دیگر، دولت این کشور، آمادگی خود را برای استفاده از رمزارزها در معاملات بین‌المللی – به‌ویژه به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌های غرب – ابراز کرده است.

مطابق با تحریم‌های اتحادیه اروپا، بایننس مجبور شد در ماه آوریل (فروردین) خدمات خود را به اتباع روس محدود کند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×