» ارز دیجیتال » تحلیل و بررسی بازار رمزارزها
رمزارز

تحلیل و بررسی بازار رمزارزها

12 آذر 1401 6

انتشار گزارش مربوط به مشاغل ایالات متحده، کاهش شدیدی را در بازار رمزارزها در روز جمعه به دنبال نداشت؛ اما هضم این موضوع توسط سرمایه‌گذاران بازار کریپتو منجر به شروعی نزولی برای آخر هفته شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، انتشار گزارش مربوط به مشاغل ایالات متحده، کاهش شدیدی را در بازار رمزارزها در روز جمعه به دنبال نداشت؛ اما هضم این موضوع توسط سرمایه‌گذاران بازار کریپتو منجر به شروعی نزولی برای آخر هفته شد.

جلسه معاملاتی روز جمعه ترکیبی از سبز و قرمز برای ده رمزارز برتر بود. در این جلسه، رمزارز متیک (MATIC)  در روند صعودی پیشتاز و ریپل (XRP) با بیشترین کاهش مواجه شد. بازارها اندکی دیر به گزارش مشاغل ایالات متحده واکنش نشان دادند و این باعث شد دلار با کاهش بیشتری مواجه شود. در این مسیر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال با 7.1 میلیارد دلار افزایش به 817.8 میلیارد دلار رسید.

قابل ذکر است، بیت کوین برای دومین بار از 11 نوامبر، این جلسه معاملاتی را در سطح 17000 دلار به پایان رساند. در میان واکنش بازار به سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه (30 نوامبر، 9 آذر) که اینبار نسبت به قبل تندروی های کمتری در آن مشاهده می شد و همچنین  انتشار شاخص های اقتصادی ایالات متحده در روز پنجشنبه، گزارش مشاغل ایالات متحده اصلی ترین گزارش روز جمعه بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

این اعداد متفاوت از پیش‌بینی هایی بود که صورت گرفته بود. پیش بینی شده بود که  اشتغال‌زایی بخش غیرکشاورزی 200 هزار نفر افزایش یابد، اما در حقیقت به صورت غیرمنتظره ای با افزایش 263 هزار نفری مواجه شد. همچنین، در ماه نوامبر، متوسط دستمزد ساعتی در بازه سالانه به 5.1 درصد افزایش یافت، در صورتی که در ماه اکتبر 4.9 درصد بود. این در حالی بود که اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که رشد دستمزدها در این ماه به 4.6 درصد کاهش یابد.

با این حال، با وجود اعداد مثبت اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP)، نرخ بیکاری در سطح  3.7 درصد باقی ماند. کاهش نرخ مشارکت نیروی کار از 62.2 درصد به 62.1 درصد، تاثیر افزایش 263 هزار نفری بخش غیرکشاورزی را بر رقم اصلی بیکاری کاهش داد.

واکنش بازار به گزارش مشاغل در ابتدا نزولی بود، قبل از اینکه دلار روند را معکوس کند. در روز جمعه، شاخص نزدک کامپوزیت با حدود 0.18 درصد کاهش و شاخص S&P500 با 0.12 درصد کاهش روز معاملاتی را به پایان رساندند.

ارزش بازار

 

روند بازار کریپتو پس از انتشار گزارش مشاغل

در روز جمعه، ارزش بازار کریپتو قبل از شروع حمایت به کمترین میزان خود یعنی 800 میلیارد دلار کاهش یافت. پس از عقب نشینی اولیه در پاسخ به گزارش مشاغل ایالات متحده، ارزش بازار کریپتو افزایش یافت و در یک ساعت پایانی روز معاملاتی به 820.4 میلیارد دلار رسید.

با این حال، واکنش دیرهنگام برای عقب نشینی باعث شد ارزش بازار رمزارز 7.1 میلیارد دلار افزایش یابد، تا ارزش بازار در این جلسه در سطح 817.8 میلیارد دلار به پایان برسد.

ارزش بازار

 

برندگان و بازندگان بازار رمزارزها

متیک (MATIC) با کسب 4.64 درصد پیشتاز بود. کاردانو (ADA) 1.27 درصد افزایش، بایننس کوین (BNB) 0.41 درصد افزایش، بیت کوین (BTC) 0.65 درصد، دوج کوین (DOGE) 0.20 درصد و اتریوم (ETH) 1.50 درصد رشد یافتند. در مقابل اما ریپل (XRP) با 0.20 درصد کاهش در محدوده قرمز معامله شد.

همانطور که اشاره شد، طبق اطلاعات 100 کوین برتر در لیست کوین مارکت کپ، این یک جلسه معاملاتی ترکیبی از سبز و قرمز در بازار رمزارز بود.

رمزارز GMX با 10.78 درصد، تراست ولت (TWT) و  یونی سواپ  (UNI) به ترتیب با 9.64 درصد و 7.25 درصد افزایش چشمگیری داشتند.

با این حال، رمزارز فانتوم (FTM) با افت 3.54 درصدی در میان رمزارزهایی که در روند نزولی قرار دارند، پیشتاز بود و باینری ایکس (BNX) و چین لینک (LINK) به ترتیب 1.08 درصد و 0.98 درصد کاهش داشتند.

شایان ذکر است که لیکوئیدهای 24 ساعته با وجود انتشار گزارش مشاغل زیر سطح معمول باقی ماندند و بازارها پس از انتشار شاخص های اقتصادی آمریکا احساسات متفاوتی را نشان دادند. آمارهای ایالات متحده نتوانست دستاوردهایی را که بازار رمزارزها در جلسات معاملاتی گذشته به دست آورده بود به طور کامل از بین ببرد؛ بنابراین، در پایان معاملات هنوز هم بازار با اندکی سود روز معاملاتی خود را به پایان رساند.

 

وضعیت لیکوئیدهای 24 ساعته، چهارساعته و یک ساعته در روز گذشته چگونه بود؟

در زمان نگارش این مقاله، لیکوئید 24 ساعته 40.38 میلیون دلار بود، در حالی که در صبح جمعه در سطح 38.53 میلیون دلار قرار داشت. از طرفی معامله‌گران لیکوئید شده طی 24 ساعت گذشته کاهش یافته اند. در زمان نگارش این مقاله، تعداد پوزیشن‌ های لیکوئید شده 13147 بودند، در حالی که در 24 ساعت منتهی به صبح جمعه 14122 مورد بود.

لیکوئید

طبق گزارش های کوین گلس (Coinglass)، لیکوئید 12 ساعته از 28.04 میلیون دلار به 24.70 میلیون دلار کاهش یافته است. با این حال، لیکوئیدهای چهار ساعته از 4.00 میلیون دلار به 7.36 میلیون دلار افزایش یافت و لیکوئیدهای یک ساعته از 0.563 میلیون دلار به 4.56 میلیون دلار افزایش یافت.

نمودار زیر شرایط بازار را در طول جلسه معاملاتی روز گذشته نشان می دهد.

روند بازار

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×