» ارز دیجیتال » نکات برجسته بازار رمزارزها؛ ریپل و کاردانو پرچمداران صنعت کریپتو  
کریپتو

نکات برجسته بازار رمزارزها؛ ریپل و کاردانو پرچمداران صنعت کریپتو  

3 دی 1401 7

دیروز یک جلسه معاملاتی مختلط برای ده رمزارز برتر بود؛ در حالی می‌توان از ریپل به عنوان پیشتاز این عرصه نام برد، که بیت کوین برای دومین روز معاملاتی با کاهش مواجه شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دیروز یک جلسه معاملاتی مختلط برای ده رمزارز برتر بود؛ در حالی می‌توان از ریپل به عنوان پیشتاز این عرصه نام برد، که بیت کوین برای دومین روز معاملاتی با کاهش مواجه شد. قابل ذکر است که بیت کوین برای سومین جلسه متوالی موفق نشد که مجدداً به سطح 17000 دلار برسد.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده روی روند فعالیت سرمایه‌گذاران در معاملات بعد از ظهر جمعه تاثیر گذاشتند. هزینه های شخصی فقط 0.1 درصد افزایش یافت، در حالی که درآمد شخصی 0.4 درصد افزایش یافته است. سفارشات کالاهای بادوام در ماه نوامبر 2.1 درصد کاهش یافت و روند افزایش 0.7 درصدی ماه اکتبر را نزولی کرد.

با این حال، ارقام تورم به نفع صنعت ارزهای دیجیتال بود. شاخص قیمت اصلی Core PCE (به استثنای غذا و انرژی) در نوامبر 4.7 درصد در مقایسه با 5.0 درصد در اکتبر افزایش یافت و شاخص انتظارات تورمی میشیگان از 4.6 درصد به 4.4 درصد کاهش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاهش انتظارات تورمی از افزایش احساسات مصرف کننده حمایت کرد؛ موضوعی که باعث شد شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان از 56.8 به 59.7 در دسامبر افزایش یابد. این آمار و ارقام  روی شاخص ها نیز تاثیر گذاشت، به گونه‌ای که شاخص نزدک روز را با 0.21 درصد افزایش به پایان رساند و شاخص S&P 500 با 0.59 درصد رشد مواجه شد.

این اعداد متنوع و گوناگون، به بازارها فرصت چندانی برای توجه و مقابله با تصمیمات فدرال رزرو نمی دهد؛ بنابراین، فعالان بازار فرصت فکر به اینکه آیا این نهاد از سرعت خود برای اعمال نرخ بهره خواهد کاست یا خیر، را ندارند.

با احتمال کاهش حجم معاملات در تعطیلات، سرمایه‌گذاران باید اخبار رمزارزها را در طول روز با دقت زیر نظر داشته باشند. در حالی که صرافی FTX یک نقطه مرکزی خواهد بود، ریسک های مربوط به نظارت، چشم انداز اقتصادی و تصمیمات فدرال رزرو از دیگر ملاحظاتی محسوب می شود که در طول این مدت باید به آن توجه کافی داشت.

معاملات رمزارز

 

بازار رمزارزها در آستانه تعطیلات

روز جمعه یک جلسه معاملاتی محدود برای رمزارزها بود. پس از یک صبح مختلط، ارزش بازار کریپتو به بالاترین سطح خود یعنی 771.82 میلیارد دلار در اوایل بعدازظهر رسید اما سپس به 769.21 میلیارد دلار سقوط کرد.

حرکت‌ های بعدازظهر در واکنش به شاخص‌ های اقتصادی ایالات متحده صورت گرفت و این آمارها پیام ‌های متفاوتی را برای سرمایه‌گذاران و فدرال رزرو ارسال کردند. با این حال، به دلیل اینکه این تغییرات دیرهنگام صورت گرفت، ارزش بازار ارز دیجیتال با 98.68 میلیون دلار کاهش به 770.14 میلیارد دلار رسید و در این سطح به کار خود پایان داد.

بازار کریپتو

برندگان و بازندگان بازار رمزارز

روز جمعه یک جلسه مختلط برای ده رمزارز برتر بود. کاردانو (ADA) با 1.17 درصد افزایش  و ریپل (XRP) با 1.47 درصد افزایش در صدر رمزارزهایی بودند که با بیشترین رشد روبه‌رو شدند و به عبارتی پیشتاز صعود بودند. بعد از آن بایننس کوین (BNB) با افزایش 0.12 درصدی، دوج کوین (DOGE) با رشد 0.65 درصدی، اتریوم (ETH) با صعودی 0.20 درصدی و در نهایت متیک (MATIC) با رشد 0.33 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در مقابل بیت کوین (BTC) با کاهشی 0.21 درصدی مواجه شد.

افزون بر آن، در لیست مربوط به 100 رمزارز برتر در وبسایت «کوین مارکت کپ» نیز دیروز یک جلسه ترکیبی بود. دیسنترالند (MANA) با افزایش 6.94 درصدی پیشتاز بود و لیدو دائو (LDO)و هلیوم (HNT) به ترتیب شاهد افزایش 4.78 درصدی و 3.98 درصدی بودند.

با این حال، ترون (TRX) با افت 2.05 درصدی در میان بدترین عملکردها قرار گرفت و مونرو (XMR) و سینتتیکس  (SNX) به ترتیب با 1.53 درصد و 1.98 درصد زیان مواجه شدند.

کاهش حجم لیکوئیدهای 24 ساعته معاملات در شرف تعطیلات

طی 24 ساعت روز جمعه، نقدینگی ارزهای دیجیتال به پایین‌ تر از حد نرمال سقوط کرد و حجم معاملات نیز کاهش یافت بود. در زمان نگارش این مقاله در حدود ساعت ۷ صبح روز شنبه، سوم دی به وقت ایران و 3:30 روز 24 دسامبر، لیکوئید 24 ساعته 14.60 میلیون دلار بود، در حالی که در صبح جمعه این عدد 34.55 میلیون دلار بود.

معامله‌گران لیکوئید شده در 24 ساعت گذشته نیز کاهش یافته اند. در زمان نگارش این مقاله در ساعت یاد شده، معامله‌گران لیکوئید شده در صبح جمعه 4706 بودند. همچنین، لیکوئیدهای یک ساعته، چهار و 12 ساعته نیز با کاهش مواجه شدند.

لیکوئید شدگی

طبق گزارش منتشر شده در وبسایت «کوین گلس» (Coinglass)، لیکوئیدهای 12 ساعته از 29.70 میلیون دلار به 7.38 میلیون دلار کاهش یافت و انحلال‌ های چهار ساعته از 12.69 میلیون دلار به 0.702 میلیون دلار کاهش یافت. لیکوئیدهای یک ساعته نیز با کاهش مواجه شد و از 0.290 میلیون دلار به 0.097 میلیون دلار رسید.

در نمودار زیر روند بازار را در طول جلسه معاملاتی مربوط به 24 ساعت منتهی به زمان نگارش مقاله مشاهده می کنید.

روند بازار

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×