» آرشیو اخبار » آفریقای جنوبی رمزارز را به عنوان یک محصول مالی به شمار می‌آورد
آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی رمزارز را به عنوان یک محصول مالی به شمار می‌آورد

28 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اداره حوزه رفتار مالی (FSCA)، تنظیم‌کننده مالی آفریقای جنوبی، اطلاعیه‌ای را در روز ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) منتشر کرد که نشان می‌دهد قانون خدمات مشاوره و جبران خسارت مالی (FAIS) سال ۲۰۲۲ به روز شده است، تا تعریفی از دارایی‌های رمزارزی را در بر گیرد. چندین ماه است که منتظر همچین تصمیمی بودیم، و حالا برای اولین بار دارایی‌های رمزارزی در آفریقای جنوبی تحت مقررات قرار می‌گیرند.

نمایشی دیجیتالی از ارزش

دستور FSCA، که پس از انتشار در روزنامه سبز (روزنامه رسمی دولت) لازم‌الاجرا شد، بیان می‌کند که دارایی رمزارزی «نمایشی دیجیتالی از ارزش» هستند و می‌توانند به صورت الکترونیکی معامله، انتقال و ذخیره شود، اما توسط یک بانک مرکزی چاپ نمی‌شوند. علاوه بر این، بر پایه «روش‌های علم رمزنگاری ساخته شده‌اند» و از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می‌کنند. در ادامه این اطلاعیه آمده است که دارایی‌های رمزارزی محصولات مالی محسوب می‌شوند.

آفریقای جنوبی

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس گفته FAIS، یک محصول مالی به یک اوراق بهادار، اوراق قرضه، «هر ابزار پولساز» یا ابزاری که حقوقی را به اوراق بهادار و یا چیزی شبیه به آن اعطا می‌کند، گفته می‌شود. این محصول مالی می‌تواند توسط ارائه‌دهندگان خدمات مالی ارائه شود، خواه آنها شرکت‌های داخلی باشند یا شرکت‌های بین‌المللی که دارای مجوز در آفریقای جنوبی هستند. به گفته مطبوعات محلی، ثبت نام این ارائه‌دهندگان مالی می‌تواند «رویه سختی» داشته باشد.

چارچوب نظارتی

پیش‌نویس بیانیه آفریقای جنوبی در مورد دارایی‌های رمزارزی در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) منتشر شد. در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰)، یک کار گروه ملی نقشه راهی برای یک چارچوب نظارتی درباره ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. مقررات به کشور کمک می‌کند تا با استانداردهای ضد پولشویی/احراز هویت (AML/KYC) مطابقت داشته باشد و از سرمایه‌گذاران محافظت کند، اما جزئیات الزامات AML/KYC یکی از موارد مورد بحث است. در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰)، خزانه داری ملی آفریقای جنوبی از برنامه خود برای اعلام رمزارز به عنوان یک محصول مالی و افزایش نظارت و انطباق تراکنش‌های مربوط به رمزارزها خبر داد.

بر اساس شاخص پذیرش جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ که توسط چِین‌اَلیسیس (Chainalysis) در ماه سپتامبر (شهریور) منتشر شد، آفریقای جنوبی در سراسر جهان رتبه ۳۰ را در پذیرش ارزهای دیجیتال دارد. برآوردهای مختلف نشان می‌دهند که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد از جمعیت آفریقای جنوبی هولدر رمزارزی هستند.

 

مترجم:‌ امیر ملک پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×