» ارز دیجیتال » سقوط آزاد بازار رمزارزها؛ بیت کوین در وضعیت قرمز

سقوط آزاد بازار رمزارزها؛ بیت کوین در وضعیت قرمز

26 آبان 1401 2

بیت کوین (BTC) و سایر رمزارزها پس از اینکه شرکت «جنسیس گلوبال تریدینگ»، بازوی وام دهنده بانک سرمایه گذاری رمزارزها، برداشت مشتریان را به حالت تعلیق درآورد، با سقوط شدیدی مواجه شدند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) و سایر رمزارزها پس از اینکه شرکت «جنسیس گلوبال تریدینگ»، بازوی وام دهنده بانک سرمایه گذاری رمزارزها، برداشت مشتریان را به حالت تعلیق درآورد، با سقوط شدیدی مواجه شدند. از طرف دیگر، پیامدهای سقوط صرافی FTX همچنان در حال گسترش است. حال سوال اینجاست که در ادامه چه اتفاقی ممکن است در پیش روی این صنعت باشد؟

در ادامه تصویری از قیمت ها آمده است:

قیمت ها

تبلیغات جام جهانی قطر

آخرین ضربه صبح چهارشنبه توسط بازوی وام دهنده بانک سرمایه گذاری کریپتو یعنی «جنسیس گلوبال تریدینگ» به بازار کریپتو وارد شد. این شرکت در اقدامی غیر منتظره به طور موقت پرداخت ها و ارائه وام های جدید را به حالت تعلیق درآورد. این موضوع سقوط بازار را که در نتیجه ورشکستگی صرافی FTX ایجاد شده بود، تشدید و تسریع کرد.

بازار ارزهای دیجیتال با کاهش بیشتر رمزارزها، عمده دیروز را در وضعیت قرمز سپری کرد.

بیت کوین در ساعت 9:46 صبح روز پنجشنبه (17 نوامبر، 26 آبان) در قیمت 16584 دلار معامله می شود که 1.46 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش داشت؛ زیرا سرمایه گذاران بیت کوین وضعیت دفاعی خود را که در هفته گذشته داشتند، از سر گرفتند.

نمودار بیت کوین

اتریوم (ETH) در همین تایم فریم اشاره شده در قیمت 1213 دلار معامله می شود که 2.67 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش داشت. سایر آلتکوین ‌های اصلی تا حد زیادی قرمز بودند؛ رمزارزهای «سلسیوس» (CEL) و «یونی سواپ» (UNI) هر دو بیش از 5 درصد کاهش را تجربه کردند. توکن FTT  نیز نزدیک به 4 درصد کاهش یافت و در قیمت 1.66 دلار معامله شد که از بالاترین ارزش آن که نزدیک به 36 دلار در اوایل سال بود تا حد زیادی دور شده است.

اتریوم

«درار اسلام» (Derar Islim)، مدیرعامل فعلی شرکت جنسیس گلوبال تریدینگ، طی تماسی به مشتریان گفت که شرکت متبوعش در حال بررسی راه حل هایی برای واحد وام دهی از جمله یافتن منبع نقدینگی جدید است. او گفت جنسیس قصد دارد هفته آینده برنامه های خود را به مشتریان ارائه دهد. طبق مطالب منتشر شده در وب‌سایت این شرکت، جنسیس گلوبال به یک پایگاه مشتریان سازمانی خدمات ارائه می‌ دهد و کل وام‌های فعال این شرکت تا پایان سه‌ ماهه سوم سال 2022، 2.8 میلیارد دلار بوده است. مالک جنسیس گروه ارز دیجیتال (DCG) نیز شرکت مادر CoinDesk است.

«آماندا کاوی» معاون ارتباطات و بازاریابی در DCG در توضیحی نسبت به این امر نوشت: امروز شرکت جنسیس گلوبال کپیتال در کسب وکار وام دهی جنسیس، تصمیم سختی برای تعلیق موقت برداشت ها و اعطای وام جدید گرفت. این تصمیم در پاسخ به نابسامانی شدید بازار و از دست دادن اعتماد فعالان این صنعت که از نابودی صرافی FTX نشات گرفته بود، اتخاذ شد.

بازارهای سهام اما همچون گذشته توجه چندانی به فعالیت های جاری رمزارزها نداشتند. در همین راستا، شاخص «نزدک» (Nasdaq) بیش از یک درصد رشد را تجربه کرد؛ اما در مقابل میانگین صنعتی داوجونز و  S&P 500 اندکی کاهش یافتند.

اعلامیه جنسیس جدیدترین مشکلی است که پس از بحران نقدینگی  FTX و ورشکستگی این صرافی جامعه کریپتو را تحت تاثیر خود قرار داده است. البته این صنعت در اوایل سال جاری درگیر مشکلات متعددی از جمله سقوط استیبل کوین ترا یو اس دی (UST) و رمزارز لونا (LUNA) است.

«جن هافمن» (Gene Hoffman) رئیس و مدیر عامل شبکه بلاک چین انرژی چیا، در ایمیلی به وب سایت کوین دسک تاکید کرد که جنسیس گلوبال کپیتال از همان مشکلی رنج می برد که در اصل بلاکچین‌ ها برای حل آن ساخته شده‌ اند.

هافمن در این ایمیل نوشته است: «پارادایم‌ ها و رفتارهای وال استریت که در فناوری‌ های نوظهور اعمال می‌ شوند، عامل این انفجار هستند و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد که صنعت رمزارزها چیزی به وام دهی اضافه نمی کند و با این حال بازیگرانی را در این فضا دیده ایم که خودشان را گسترش می دهند و با دارایی های مشکوک و بدون هیچ نظارتی قدرت نفوذ خود را بالا می برند.

رئیس و مدیر عامل شبکه بلاک چین انرژی چیا افزود: این صنعت باید فراتر از طرح‌ ها و کشمکش‌های «برادر کریپتو» (اشاره به بازارهای سنتی معاملات) حرکت کند. باید دانست که رمزارز و بلاک چین یک «کلاس دارایی» نیستند، بلکه مجموعه ‌ای از فناوری‌ های رقیب هستند و ما باید با مسئولیت ‌پذیری به ارزهای دیجیتال و بلاکچین نزدیک شویم.

برنده ها و بازنده های بازار

در لیست 20 برنده بازار رمزارزهای امروز هیچ کوینی وجود ندارد، اما در ادامه تصویری از بدترین عملکردها آورده شده است.

بازنده های بازار

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم- تحلیلگر: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×