» آرشیو اخبار » رقابت استرالیا و السالوادور بر سر نصب بیشترین دستگاه ATM
ATM در استرالیا

رقابت استرالیا و السالوادور بر سر نصب بیشترین دستگاه ATM

11 دی 1401 4

طی سه ماه آخر سال 2022، استرالیا با نصب 99 دستگاه خودپرداز دیگر به رکورد 219 دستگاه خودپرداز فعال رسیده و این لحظه 7 دستگاه از السالوادور بیشتر است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، السالوادور، که اولین کشوری است که بیت کوین را قانونی کرد، جایگاه خود در رتبه چهارم کشورهای دارای بیشترین دستگاه خودپرداز رمزارزها را خیلی زود از دست داد، چراکه استرالیا با نصب 216 دستگاه خودپرداز اکنون جلوتر از این کشور ایستاده و سال 2023 را با این پیروزی آغاز کرده است.

خودپرداز در استرالیا

نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور در راستای تلاش‌های مستمر خود برای تبدیل بیت کوین به یک پول قانونی، تصمیم گرفت بیش از 200 دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال را در سراسر کشور نصب کند. در حالی که این حرکت سپتامبر 2021 (شهریور 1400)، السالوادور را به سومین مرکز بزرگ خودپردازهای ارزهای دیجیتال پس از ایالات متحده و کانادا تبدیل کرد، سال بعد، اسپانیا و استرالیا موفق شدند به لحاظ تعداد خودپردازها از این کشور آمریکای مرکزی پیشی بگیرند.

تبلیغات جام جهانی قطر

اکتبر 2022 (مهر امسال)، گزارش شد که اسپانیا پس از نصب 215 دستگاه خودپرداز رمزارزها، به سومین مرکز بزرگ خودپردازهای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. هرچند این کشور روند نصب دستگاه‌های جدید خود را ادامه داد و در زمان نگارش این مطلب، 226 دستگاه خودپرداز را در خود جای داده است. موقعیت السالوادور به عنوان چهارمین مرکز خودپردازهای ارزهای دیجیتال دوام چندانی نداشت، زیرا استرالیا بازی خود را در ماه‌های بعد افزایش داد.

داده‌های CoinATMRadar تأیید می‌کنند که طی سه ماه آخر سال 2022، استرالیا 99 دستگاه خودپرداز دیگر را نیز نصب کرده است. به این ترتیب، تا روز 1 ژانویه 2023 (11 دی)، استرالیا رکورد 219 دستگاه خودپرداز فعال را ثبت کرده است، که تا این لحظه 7 دستگاه از السالوادور بیشتر است.

اکنون استرالیا 0.6 درصد از تجهیزات خودپرداز ارزهای دیجیتال جهان را در اختیار دارد و با این نرخ، موقعیت خوبی برای شکست رکورد تعداد خودپردازهای ارزهای دیجیتال در آسیا را دارد. این رقم در آسیا اکنون برابر 312 دستگاه هستند. گفتنی است که در حال حاضر، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به38 هزار و 602 دستگاه می‌رسد که از این تعداد 6071 دستگاه خودپرداز تنها در سال 2022 نصب شده است.

در این میان لازم است یادآور شویم که تلاش نیجریه برای تحمیل پذیرش ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) این کشور با نام eNaira دولت را مجبور کرده است برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز را به 225 دلار (100,000 نایرا) در هفته محدود کند.

هارونا مصطفی (Haruna Mustafa)، مدیر نظارت بر بانکداری این کشور ضمن اعلام این خبر گفت: مشتریان باید به استفاده از کانال‌های جایگزین (بانکداری اینترنتی، اپلیکیشن های موبایل بانک، USSD، کارت یا دستگاه‌های پوز، eNaira و غیره) برای انجام تراکنش های بانکی خود تشویق شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×