» آرشیو اخبار » رشد NFT ها در یک روز؛ سرقت 100میلیون دلار NFT در یک سال
رشد NFT ها در یک روز؛ سرقت 100میلیون دلار NFT در یک سال

رشد NFT ها در یک روز؛ سرقت 100میلیون دلار NFT در یک سال

5 شهریور 1401 7

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، همزمان با اعلام گزارش شرکت الیپتیک (Eliptic – شرکت فعال در تجزیه و تحلیل بلاکچین) مبنی بر به سرقت رفتن بیش از صد میلیون دلار NFT در یک سال گذشته، بازار توکن‌های غیرمثلی طی 24 ساعت گذشته با اصلاح صعودی و افزایش حجم فروش روبرو شد.

حجم معاملات کلی معتبرترین توکن‌های این بازار که با عنوان توکن‌های blue-chip شناخنه می‎شوند، در روز گذشته صعودی بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

رشد NFT ها در یک روز؛ سرقت 100میلیون دلار NFT در یک سال

رشد بازار NFT

به گزارش شرکت جمع‌آوری داده توکن‌های غیرمثلی CryptoSlam، در ساعت 11:30 روز پنجشنبه مجموعه میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) رکورد حجم فروش 2 میلیون دلار را به ثبت رسانده که نسبت به روز گذشته رشد 35 درصدی داشته است.

علاوه بر آن سایر مجموعه‌های برتر Blue-Chip مانند مجموعه میمون‌های جهش یافته (Mutant Ape Yacht Club)، Azuki و CryptoPunks در 24 ساعت گذشته به ترتیب افزایش حجم فروش 56، 311 و 11 درصدی را شاهد بوده‌اند.

برترین توکن‌های غیرمثلی مانند میمون‌های کسل (BAYC)، میمون‌های جهش یافته (MAYC) و Otherdeed که در کف قیمتی خود معامله می‌شدند، در روز گذشته به ترتیب افزایش قیمت 9، 8 و 6 درصدی را تجربه نمودند.

جهش قیمت در بازار NFT درست یک روز پس از اعلام تاریخ 6 سپتامبر ( 15 شهریور) به عنوان زمان انجام اولین ارتقای منجر به مرج اتریوم رخ داد. این در حالی است که انتظار می‌رود ارتقا مرج بطور کامل در طی مدت زمان 10 تا 20 سپتامبر (19 تا 29 شهریور) به انجام برسد.

شایان ذکر است که بازار NFT هنوز هم در محدوده کف قیمتی اوایل سال 2021 قرار‌دارد. بر اساس اطلاعات گزارش شده توسط CryptoSlam در روزهای اخیر حجم معاملات دلاری NFTها بر روی بلاکچین اتریوم به عدد 12 میلیون دلار رسید که نسبت به بالاترین عدد خود (628 میلیون دلار) در تاریخ 1 می 2022 (11 اردیبهشت 1401)، افت 98 درصدی را تجربه نموده‌ است.

سرقت بیش از 100 میلیون دلار NFT

با این حال گزارشی که اخیرا توسط الپتیک منتشر شده است حاکی از سرقت بیش از 100 میلیون دلار NFT در بازه زمانی یک ساله بین جولای 2021 تا جولای 2022 (تیر 1400 تا تیر 1401) است.

رشد NFT ها در یک روز؛ سرقت 100میلیون دلار NFT در یک سال

در این گزارش با عنوان «NFT و جرائم مالی» همچنین عنوان شده است که از سال 2017 بیش از 8 میلیون دلار پولشویی با استفاده از پلتفرم‌های مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی صورت گرفته است که حدود دو دهم درصد از حجم مبادلات با منشا شناخته شده محسوب می شود.

در این گزارش آمده است:

«بر اساس گزارشات علنی در فاصله زمانی بین جولای 2021 تا جولای 2022 بیش از 100 میلیون دلار NFT توسط کلاهبرداران به سرقت رفته است که بطور میانگین مبلغ هر کلاهبرداری حدود 300 هزار دلار بوده است.

رکورد بیشترین تعداد ان اف تی به سرقت رفته مربوط به جولای 2022 است که عدد 4600 را ثبت نموده است و نشانگر این است که با وجود قرار‌گیری بازار رمز ارز‌ها در وضعیت نزولی، میزان کلاهبرداری کمتر نشده است.»

الیپتیگ همچنین افزود: سرویس میکسر مورد تحریم دولت ایالات متحده، تورنادوکش «بعنوان ابزار پولشویی 52 درصد از پولشویی‌ها و کلاهبرداری‌های انجام شده مورد استفاده قرار گرفته است.»

همزمان با افزایش قابل توجه موارد هک در پلتفرم های DeFi در تابستان امسال، موارد حمله به مجموعه‌های برتر NFT و اعضای انجمن‎‌های NFT با افزایش روبرو بوده است. طبق گزارشات، مجموعه میمون های کسل طی حمله‌ای در اوایل ژوئن (خرداد) دارایی‌های دیجیتال به ارزش 200 اتریوم را از دست داده است.

در اواسط جولای (تیر) یکی از اینفلوئنسر‌های توکن‌های غیرمثلی و نیز پلتفرم پرمیت (Permit) که مختص ثبت توکن‌های NFT است مورد حمله قرار گرفتند.

 

در همین راستا فانتوم (Phantom) که ارائه دهنده کیف پول مبتنی بر سولانا (SOL) است به منظور کاهش مخاطرات، ارائه ویژگی جدیدی برای سوزاندن NFT های اسپم را معرفی نموده است.

مترجم: حسن نصیری

منبع: Crypto News

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×